Час ікс у Луцьку, про який багато говорили в міській раді, настав у квітні: вартість проїзду в маршрутних таксі зросла з 80 копійок до 1 гривні. Причина — підвищилися ціни на пальне. Однак у сусідніх містах плата за проїзд не змінилася. Приміром, у Рівному — 80 копійок, у Житомирі — 60, Івано-Франківську — 80 копійок.
Цікаво, що, дозволивши підвищення вартості проїзду, ніхто в міськраді не може відповісти, яка собівартість перевезень у маршрутках. Зробити це неможливо, бо квитків тут не продають. Це питання не контролює ані відділ координації пасажирських перевезень міськради, ані обласна чи міська податкова адміністрації, ані управління захисту прав споживача. Водії влаштовують відстій на перехрестях, зупиняються та беруть пасажирів там, де їм заманеться, навіть посеред проїжджої частини. Червоне світло світлофора теж не для водіїв маршруток...
Начальник Волинського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Анатолій Володін вважає, що влада, приймаючи таке непопулярне рішення, не зважила на думку споживачів. А результати проведеного опитування, згідно з яким 80 відсотків лучан підтримують ідею підвищення вартості проїзду в маршрутках, викликають лише невеселу посмішку. Адже бліцопитування, проведене телекорпорацією «Аверс», дало протилежні результати.
А ще в місті майже немає альтернативного транспорту. Останній тролейбус тут придбали десять років тому. Їх чисельність скоротилася із 110 до 80 машин, на лінію може вийти лише 50—55. На найпожвавленіших маршрутах тролейбуси ходять з інтервалом у 20 хвилин, а на деяких — 30—40. Хто їх чекатиме?..
За рівнем середньомісячної зарплати Волинь посідає одне з останніх місць в Україні. Тому назріло питання створення в області громадської організації із захисту прав пасажирів, як це зробили у Вінниці.

Луцьк.