Уряд Швеції в рамках програми DemoEast дав згоду інвестувати до 6 мільйонів крон у програму модернізації теплопостачання Одеси. Єдина його умова: Одеська міськрада має вкласти в реалізацію проекту не менш як половину зазначеної суми. Крім того, обов’язковою є участь у ній шведських виробників і використання сучасних технологій.
 
Із досьє «ГУ»: програма DemoEast, яка діє в країнах Балтії, Росії, Польщі та Україні, дає доступ до новітніх технологій в галузі енергетики й охорони довкілля. А фінансує її шведський уряд уже протягом шести років, відтоді як вирішив другий мільярд крон з бюджету країни витратити протягом п’яти років на економічний розвиток регіону Балтійського моря й України.
 
Пропозиції інвесторів привабливі: вони прокладають до 11 кілометрів нових транспортних магістралей, процеси подачі газу та його згоряння контролюватимуть комп’ютери, а регулювати подачу тепла зможе сам абонент. Важливо й те, що комп’ютерний аналіз трас і діагностику їх пошкоджень можна буде виконувати, не розкопуючи траншеї. Як зазначив керівник проекту пан Якоб Юханссон, «Одесі надається унікальна можливість пересісти із «Запорожця» на «Мерседес».
Підготовчі роботи до впровадження шведсько-українського інноваційного проекту розпочалися на найбільш «мерзнучому» в холодну пору року районі Одеси — житловому масиві Шкільний, що біля проспекту Маршала Жукова. Адже цей район ще кілька десятиліть тому з допомогою трикілометрового магістрального трубопроводу приєднали до котелень «Південна-1» та міського молокозаводу. В часи реформацій завод демонтували, котельня завмерла, через що дев’ять висотних будинків лишилися без тепла.
Сьогодні, кажуть, погоджувальні справи завершено: уряд Швеції після семи раундів з’ясовувань нарешті не проти інвестувати обіцяних 6 млн. крон. Дав згоду і Держкомжитлогосп України виділити в поточному році для цього 11 млн. грн. Залишається тільки міській раді внести 3 млн. грн. на укладені контракти, бо тільки після цього уряд Швеції оплатить 50% вартості обладнання, що його має виготовити й доставити в Одесу цього року. Однак депутати не поспішають приймати таке рішення, побоюючись, щоб їх не «кинули». Якщо проект, котрий на чверть уже виконано, найближчим часом не оживе, то чи зможуть теплоенергетики бодай одного мікрорайону зі своїми проблемами пересісти із «Запорожця» на «Мерседес»?