Ми, народні депутати України, члени фракції Народної партії, з огляду на світову практику, переконані, що переважне право на отримання об’єктів державної власності під час їхньої приватизації має належати органам місцевого самоврядування. Тому ми підтримуємо передачу до комунальної власності Хмельницької області військового містечка №44 для використання його у освітянських цілях державним Університетом управління та права.
Можна з впевненістю сказати, що це найуспішніший за динамікою розвитку вищий навчальний заклад Хмельницької області. За порівняно короткий відрізок часу він пройшов шлях до потужного закладу освіти найвищого ІV рівня акредитації, який вже давно переступив рівень “середняків” і сьогодні входить до десятки найвідоміших гуманітарних вищих навчальних закладів України. Університет функціонує на засадах комунальної власності та підпорядковується Хмельницькій обласній раді. Завдяки цьому весь Подільсько-Волинський регіон централізовано забезпечує себе кваліфікованими кадрами юридичного та управлінського профілів.
Під час розформування 36-го Гарнізонного будинку офіцерів у місті Хмельницькому постало питання про можливість передачі будівлі, в якій він розташований (в самому центрі міста), у комунальну власність області з метою використання у навчальних цілях державним Хмельницьким університетом управління та права. Але оскільки безплатна передача приміщення будинку офіцерів була неможливою, університет взяв участь у тендері, влаштованому за дорученням Міністерства оборони України. І виграв цей тендер, внаслідок чого був укладений договір купівлі-продажу та будівлю колишнього Будинку офіцерів (яка, до речі, перебуває в аварійному стані) було передано університету.
Та, незважаючи на аварійний стан цього корпусу університету, його вигідне місце розташування ще досі приваблює багатьох “інвесторів”, які сподіваються отримати будівлю у свою приватну власність.
Тому навіть після завершення всіх законних процедур оформлення права власності на будівлю, тривають “підкопи” під законність отримання освітянським державним закладом навчального корпусу.
Звичайно, ще одним приводом до свідомого відродження сумнівів стосовно отримання університетом приміщення стала “хвиля” перевірок законності відчуження державного майна за останній рік. Це низка гучних судових процесів стосовно незаконної передачі у приватну власність величезних майнових комплексів з порушенням встановлених процедур.
Ми, народні депутати України, безперечно, визнаємо необхідність таких ретельних перевірок і відновлення порушеної законності.
Але у випадку, коли місцева громада виявляє інтерес до колишнього військового об’єкта та має намір використовувати його на благо населення (підготовка кваліфікованих кадрів), то перевага, звичайно, має надаватися саме громаді. Хмельницький університет управління та права, крім цього, виграв тендер на купівлю Будинку офіцерів, запропонувавши кращі умови. Тепер колишній військовий об’єкт належить обласній територіальній громаді.
Перегляд процедури відчуження може відбуватись лише у разі виявлення порушень закону під час укладання договору купівлі-продажу, але таких порушень виявлено не було. Проте зацікавлені приватні структури організовують протестні акції проти використання приміщення державним вищим навчальним закладом.
Ми поінформовані стосовно виступів і звернень студентства, науково-педагогічного колективу університету, громадськості та керівництва області з приводу цієї ситуації і, в свою чергу, не можемо не підтримати їх в обуренні проти намагань маніпуляції законністю.
Зважаючи на виключну громадську увагу до викладеного питання, звертаємося до Генерального прокурора України з проханням захистити інтереси громади області, яка здобула право на використання приміщення військового об’єктів в освітніх цілях.