Коли інтереси окремих підприємств збігаються з інтересами всього сектору, те, що здавалось неможливим, стає реальністю. Спільна діяльність лідерів того чи того сектору економіки може дати швидкі і відчутні результати для сектору в цілому і для підприємств зокрема, якщо правильно обрані пріоритети спільних дій. Спектр можливих зусиль досить широкий: від захисту власних інтересів і створення сприятливого бізнес-середовища до виходу на нові ринки збуту і підготовки кваліфікованих фахівців. Незважаючи на те, що підприємства конкурують одне з одним, є багато питань, розв’язання яких потребує спільних зусиль. Ця теза є ще актуальнішою у світлі енергійнішого поступу України до європейської спільноти та інтеграції у світову економіку.

У січні та лютому 2005 року на організованих Проектом БІЗПРО галузевих засіданнях в Києві і Криму зібралися представники влади та лідери п’яти секторів економіки України: меблів та товарів для дому; текстилю та одягу; туризму; переробки овочів та фруктів; будівельних матеріалів; інформаційних та комунікаційних технологій. Відбір секторів було зумовлено результатами аналізу економіки України, проведеного Проектом БІЗПРО. Звіт дослідження «Україна: Конкурування у світовій економіці — Стратегії успіху» було видано у січні 2005 року.
Розвиваючи конкурентоспроможність підприємств у відібраних секторах, БІЗПРО об’єднує зусилля з українськими та міжнародними партнерами і надає підтримку на рівні підприємств, секторів та на державному рівні. БІЗПРО допомагає підприємствам розвивати ділові стосунки та удосконалювати спеціальні навички, необхідні для зростання. Досвід роботи з окремими підприємствами переноситься на всі підприємства сектору і поширюється за допомогою тренінгів і навчальних семінарів. Водночас для створення конкурентоспроможного бізнес-середовища разом з лідерами державного і приватного секторів БІЗПРО працює над формулюванням та впровадженням збалансованих та передбачуваних нормативно-правових актів, що покращують середовище ведення бізнесу та сприяють залученню внутрішніх та іноземних інвестицій.
В кожному з обраних секторів економіки БІЗПРО також займається питаннями, пов’язаними з розвитком науки, технологій, інновацій, управлінням якістю та каналами збуту.
Мета «круглих столів» полягала у представленні лідерам секторів розроблених БІЗПРО рекомендацій щодо розвитку конкурентоспроможності економіки країни та у погодженні планів розвитку секторів. Запропоновані Проектом плани розвитку секторів визначають спільні дії влади та бізнесу для покращання діяльності сектору економіки в цілому та подолання правових і регуляторних перешкод. Крім представників підприємств-лідерів кожного сектору у засіданнях «круглих столів» брали участь урядовці високого рівня, включаючи представників Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства промислової політики тощо. Для впровадження планів розвитку секторів, влада та бізнес повинні об’єднати зусилля у спільних, орієнтованих на результат діях з чітко визначеними термінами виконання. Лише тоді Україна зможе успішно конкурувати у світі.
Не дивно, що багато програм, пропонованих для окремих секторів, виявилися схожими, однак учасники «круглих столів» погодилися і на заходах, специфічних для кожного сектору.
Наприклад, підприємства туристичного сектору Криму, разом із заступником Міністра туризму Криму пані Мариною Слєсарєвою, домовились застосовувати триетапний підхід для підвищення конкурентоспроможності сектору. Ключові моменти плану розвитку — позиціювання Криму як туристичного регіону, покращання якості туристичних послуг та налагодження співпраці між усіма підприємствами сектору, спільне лобіювання доповнень до Закону України «Про туризм». Основними інтервенціями будуть тренінгові програми для працівників туристичної індустрії із залученням провідних міжнародних і вітчизняних експертів, а також створення високоякісних презентаційних матеріалів про Крим для використання туристичними агенціями під час участі у міжнародних виставках та інших українських та міжнародних заходах.
Лідери сектору будівельних матеріалів домовилися про проведення тренінгів та семінарів для виробників будівельних матеріалів, організацію спільних виставок та інших презентаційних заходів з метою пошуку нових ринків та шляхів задоволення попиту на сучасному ринку будівельних матеріалів. Особливий інтерес учасників «круглого столу» привернули питання підвищення кваліфікації персоналу, розвиток конкурентоспроможності та підвищення ефективності використання традиційної кераміки та силікатних будівельних матеріалів.
Керівники вищої ланки підприємств-переробників овочів та фруктів обговорювали результати проведеного Проектом БІЗПРО Національного дослідження малих та середніх підприємств та регіональні відмінності стану сектору, що були виявлені під час дослідження. Як і лідери інших секторів, учасники «круглого столу» визначили конкретні кроки та заходи для розширення асортименту продукції, підтримки конкурентоспроможності на внутрішніх ринках, підготовки до виходу на нові ринки, вдосконалення механізмів збуту та просування вітчизняних торгових марок.
Лідери секторів також визначили специфічні для кожного сектору та спільні для всіх секторів проблеми, які мають бути вирішені, якщо уряд України справді має намір створити законодавче та регуляторне середовище, яке дасть можливість вітчизняним підприємствам бути конкурентоспроможними на міжнародних ринках та залучати іноземні інвестиції. За підтримки БІЗПРО, лідери секторів висловили бажання брати участь у роботі комітетів, створених урядом для розв’язання цих питань.
«Круглі столи», проведені Проектом БІЗПРО в січні та лютому, були лише першими ластівками комплексної діяльності з підвищення конкурентоспроможності України у світовій економіці. Впродовж усього періоду впровадження програм, Проект БІЗПРО постійно обговорюватиме з владою та бізнесом результати інтервенцій, позитивні зміни та потреби секторів для розробки та планування нових програм.