Міністр фінансів Віктор Пинзеник оприлюднив звіт про виконання держбюджету за 2004 рік. Спливло на поверхню різке зростання державного боргу (з 77,5 до 85,4 мільярда гривень), зокрема гарантованого (з 11,4 до 17,7 мільярда гривень).
Власне, нічого дивного. Ініційована Кабінетом Міністрів грунтовна перевірка фінансово-господарської діяльності 29 державних холдингів та компаній рано чи пізно мала принести свої результати. Про деякі Віктор Пинзеник і поінформував. Так, уряд Віктора Януковича не надто переймався техніко-економічними обгрунтуваннями багатьох проектів, роздаючи державні гарантії наліво і направо. Держадміністрації залізничного транспорту (“Укрзалізниці”) для будівництва мостового переходу в Києві — на 700 мільйонів доларів США, Держслужбі автомобільного транспорту України (“Укравтодору”) під випуск єврооблігацій на реконструкцію автомобільної траси “Київ—Одеса” — на 480 мільйонів доларів США, “Південмашу” під випуск єврооблігацій — на 107,5 мільйона доларів США тощо. Гадаю, що чимало дивовижного ми ще почуємо і з приводу “ефективності” витрачання коштів, які були залучені торік під державні гарантії, — уряд зобов’язав позичальників прозвітувати про це до 15 квітня цього року. Хоч про гелікоптери над напіввимощеною трасою і про багато що інше ми вже чули.
Сукупні запозичення завдяки минулому уряду торік зросли з 3,2 мільярда гривень — до 10,3 мільярда гривень. Та найбільш прикро, що позичали здебільшого на зовнішньому ринку, тоді як внутрішній ринок цінних паперів лишається недорозвиненим. (Це не дає можливості Нацбанку диверсифікувати канали емісії грошей.) Віктору Пинзенику і сьогодні важко збагнути, що і позичали, і почасти навіть фінансували дефіцит бюджету позиченими грішми, а тим часом мали рекордні за всі попередні роки надходження від приватизації — 9,2 мільярда гривень! Спитаймо, де гроші, Зін?