Київська міська Спілка захисту прав споживачів провела рейди у двох магазинах найбільших столичних торговельних мереж «Сільпо» і «Фуршет». У них узяв участь і кореспондент «ГУ».
Проспект Правди, 66, супермаркет «Сільпо». Ми, «озброївшися» візками, вирушаємо в лабіринт прилавків і стендів. Через двадцять хвилин п’ятеро чоловіків, які хаотично пересуваються залом й уважно оглядають мало не кожну упаковку товару, почали привертати увагу персоналу. Але ми під поли нічого не ховали — відібраний товар складали, як годиться, до візка.
На упаковці будь-якого товару, відповідно до чинного законодавства, має бути інформація про склад, умови і термін зберігання, масу, ціну та вартість. А також дата випуску або кінцева дата реалізації. Торгувати товаром, на якому цієї інформації немає, — заборонено. Не кажучи вже про товар, термін придатності якого минув. На нефасований товар документи повинні бути в продавця, і будь-який покупець має право зажадати їх пред’явлення.
А ось на упаковці зефіру красувалося тільки повідомлення, що термін зберігання продукту — 3 місяці. Але дати випуску чи кінцевої реалізації виробник «засекретив». Зефір «пішов» у візок.
Через годину прямуємо до каси. В мене була надія, що якийсь хитрий прилад визначить неліквідний товар. Але розрахувалися ми без ексцесів. Крім згаданого зефіру, необхідна інформація була відсутня на етикетках ковбаси «Московської», двох упаковках м’ясного балику і півлітровому пакеті йогурту. Термін реалізації інших продуктів — печива, олії, вина і настоянки «Горобина на коньяку» минув. Прострочені вони були на час від одного до декількох десятків днів. Загальна вартість покупки становила 81 грн. 51 коп.
Ми запросили для бесіди представників адміністрації. Склали акт, здали наші придбання, одержали назад гроші...
— Як таке могло статися?
— Я тут недавно працюю, і весь час кажу співробітникам про недопустимість потрапляння неліквідного товару на прилавки. Гадаю, основна причина — недбайливість персоналу. Ми, звісно, розберемося за кожною позицією і винних буде покарано, — переконує керуюча магазином.
У супермаркеті «Фуршет» на Ярославській, 58 схожа картина.
— Дівчино, цей суджук (сорт в’яленого м’яса) їсти ще можна?
— На етикетці все написано.
— Тут пробіл.
— Виходить, можна, — відрізала миловидна блондинка і зникла швидше, ніж у шоу Копперфільда.
Виділений на рейд фінансовий ліміт було вичерпано хвилин за 15—20. У підсумку наш стіл могли б прикрасити: оселедець атлантичний спецпосолу, настоянка гірка апельсинова, раки у винному заливі (всі з просроченим терміном придатності), капуста цвітна і пекінська, цибуля, згаданий раніше суджук і сирокопчена ковбаса «Єврейська». А дітлахів можна було б побалувати простроченими йогуртами наймодніших марок. Заплатили ми за все 141 грн. 06 коп.
Після пред’явлення претензій гроші нам повернули, товар прийняли назад, подякували за допомогу, обіцяли розібратися і запевнили, що це все просто прикре непорозуміння.
...Спілка захисту прав споживачів збирається зробити такі рейди регулярними. Мене вже запросили взяти в них участь. А ви, дорогі читачі, не чекайте запрошення з боку, а будьте уважні щодень, не соромтеся відстоювати свої права і пам’ятайте: фірма гарантує не завжди.