Столиця кримських курортів знана ще й Кримським державним гуманітарним інститутом, який за 60 років свого існування став справді освітньо-культурним феноменом усього півдня країни. Адже тут не просто міняли вивіски колишнього педучилища, потім коледжу — а кардинально вдосконалили всі сторони діяльності, вийшли на якісно новий рівень викладання й виховання більш як трьох тисяч студентів денної та заочної форм навчання.
П’ять років ефективно працює вперше створений у системі вищих навчальних закладів країни науково-методичний центр фізичного та психічного здоров’я, де визначають психофізичний статус і професійну придатність майбутніх спеціалістів, коригують виявлені відхилення у здоров’ї, видають науково обґрунтовані рекомендації з підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
А два роки тому, теж вперше у державі, долучили до власної бази ще й можливості Кримського республіканського науково-дослідного інституту фізичних методів лікування та медичної кліматології ім. І. Сєченова, і — створили спеціалізований факультет для студентів-інвалідів за спеціальностями соціальна педагогіка, образотворче мистецтво, українська, англійська мови і літератури, історія, дизайн. Це крім уже існуючих восьми факультетів, філіалів у Армянську та Євпаторії, 18 кафедр і бібліотеки з фондом понад 100 тисяч назв книжок.
Підготовку кадрів за 16 спеціальностями здійснюють 15 авторитетних докторів наук, професорів, 65 кандидатів наук і доцентів. Вони дають путівку в життя фахівцям з освіти, економіки, менеджменту, забезпечують виконання на сучасному рівні наукових досліджень з ряду пріоритетних напрямів гуманітарних наук. Помітно підвищилася ефективність наукових досліджень, виконання науково-технічних програм, міжнародних проектів. Відкрито магістратуру. В аспірантурі навчалося 33 аспіранти та 30 пошукачів. Її випускники лише двох останніх років захистили 10 кандидатських дисертацій.
Дедалі результативніше працюють центри: інформаційно-обчислювальний, міжнародної кооперації, зв’язків із громадськістю, економічних досліджень, редакційно-видавничий, “Освіта, наука та культура Південного берега Криму”. Інститут розгорнув роботу за міжнародним грантом у транснаціональному проекті ЄС “Менеджмент організацій та управління людськими ресурсами в Криму”, має широкі зв’язки у галузі наукового співробітництва з численними вищими освітніми й науковими установами України, Росії, Білорусі, США, Англії, Франції, Бельгії, Португалії, Ізраїлю... Тут щороку проводять всеукраїнські та міжнародні наукові конференції, видають науково-практичні журнали “Гуманітарні науки”, “Проблеми сучасної педагогічної освіти”. Якість навчання підвищують запровадженням сучасних інформаційних, особистісно зорієнтованих технологій, створенням умов для саморозвитку й авансування успіху.
А ще інститут добре відомий своїми культурно-освітніми акціями й традиціями, музеєм бандури та кобзарства Криму і Кубані, багатою картинною галереєю полотен власних художників, лауреатами вітчизняних і міжнародних фестивалів — творчими колективами зі званнями народних: капелою бандуристів, камерним хором “Відродження”, студентським драматичним театром, вокальним ансамблем “Молодість”, фольклорним “Аквента”, естрадним “Travelіng Band”, джазовим оркестром, вокальною студією естрадного співу, студентським театром мініатюр “Сузір’я”.
Розташований у восьми навчальних корпусах вуз має достатню матеріально-технічну базу, три студентські гуртожитки, їдальню, кафе, дві актових зали; відео, тренажерний, спортивний зали; художні майстерні, власне видавництво, п’ять комп’ютерних класів, інформаційно-обчислювальний центр. А вдале географічне розташування дає можливість підтримувати й ширити взаємозв’язки з вищими закладами освіти, науковими установами та громадсько-культурними, освітніми центрами в країні та за її межами, використовувати їх як один з ефективних засобів впливу на формування професійних якостей, громадянського світогляду та культури майбутніх фахівців. Пріоритети визначено: постійно оновлювати зміст і структуру виховання на основі поєднання суто вітчизняних традицій із сучасним закордонним досвідом, забезпечувати багатовимірність та інтегрованість навчально-виховного процесу, збалансованість державного, суспільного та сімейного виховання. Тому безробіття випускникам Кримського державного гуманітарного інституту не загрожує.
Крим.