Під стінами Львівської державної філармонії звучав похоронний марш. На щастя, ніхто із музикантів не помер. Просто артисти проводжали в останню путь... свої ілюзії.
Із ілюзіями довелося розпрощатися одразу 23 музикантам симфонічного оркестру. Досвідчених професіоналів звільнили ... за їх власним бажанням — згідно із поданими заявами. Однак заяви писалися не всерйоз, а задля годиться. Аби елегантно обійти букву закону і мати можливість податися на гастролі за кордон. Так бувало і в минулі роки. Мобільна група на чолі із концертмейстером Маркіяном Гудзієм, який зарекомендував себе добрим менеджером, по суті виїжджала на заробітки. Керівництво погоджувалося на компроміс із розумінням того, що ставки 300—400 гривень музикантам аж ніяк не вистачало на життя.
Тим часом симфонічний оркестр у неповному складі також потерпав, і це позначалося на діяльності філармонії загалом. Наприклад, було зірвано міжнародний фестиваль імені Колесси. Новий директор Сергій Бурко, який донедавна був художнім керівником філармонії, зважився на радикальні дії. А новий диригент симфонічного оркестру Роман Филипчук задекларував нове бачення діяльності оркестру. Він наполягає на заміщенні вакантних посад... на конкурсній основі. Звільнені музиканти, які пропрацювали десятки років (дехто вже передпенсійного віку), вважають такий конкурс приниженням власної гідності...
За таких обставин не вдалося врятувати концерт за участю французького диригента Міші Каца. Той дуже любить Львів і нашу публіку, тому відмовився від майстер-класів у Швейцарії, щоб приїхати сюди. Організаторам довелося позичати у Сірка очі...
Прес-конференції і збори у філармонії нагадують революційні заходи, щоправда, важко провести межу між винуватцями і потерпілими. Нарешті до проблем філармонії дійшли руки у нової влади. Із колективом зустрівся заступник голови ОДА Тарас Батенко. Покривджена сторона вимагає звільнити з посад і директора, і диригента, а заодно і керівника облуправління культури. Поки що точки порозуміння не знайдено. Нині влада ініціює надання філармонії академічного статусу.
Безсторонній погляд на проблему висловив директор фестивалю сучасного мистецтва, диригент Володимир Сивохіп: «Це ганьба для Львова і для філармонії. Треба раз і назавжди сказати правду. А після того з чистого аркуша створювати професійний оркестр».
Варто згадати й про публіку, яка опинилася в заручниках правдошукачів. Конфлікт триває...