Авіакомпанія та аеропорт звернулися до Президента, Прем’єр-міністра й Київської облдержадміністрації. Кожен — по своє. Зміст суперечки — власність на землю

У статті 84 Земельного кодексу України записано: «До земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: ... б) землі під державними залізницями, об’єктами державної власності повітряного і трубопровідного транспорту».

Державний міжнародний аеропорт «Бориспіль» та авіакомпанія «АероСвіт» наприкінці 2002 року разом дійшли висновку, що необхідно будувати новий термінал. Було розроблено відповідні документи, котрі схвалила колегія Мінтрансу. На їх основі створено концепцію розвитку аеропорту, схвалену керівниками обох підприємств та затверджену Державіаслужбою. «АероСвітові» під забудову відвели землю: 32 гектари з понад тисячі гектарів земель аеропорту. Спочатку це була довгострокова оренда, а потім землю викупили на вимогу консорціуму кредиторів — як гарантію захисту інвестицій. Про це на прес-конференції повідомив генеральний директор авіакомпанії «АероСвіт» Віталій Потемський. Порядок будівництва, володіння та експлуатації власних і спільних інженерних мереж ДМА «Бориспіль» та ЗАТ «Авіакомпанія «АероСвіт» було врегульовано «договором сервітуту відповідно до вимог Земельного кодексу України. Цей документ гарантував, що «АероCвіт» компенсує аеропорту «Бориспіль» вартість нерухомого майна та перенесення рухомого майна, що необхідне для його діяльності. А інженерні мережі ДМА «Бориспіль», які підпадали під забудову, було заплановано до винесення і перенесення. Ці роботи мають фінансуватися за рахунок «АероСвіту».
Нині реалізація проекту зупинилася. Придбане авіакомпанією майно арештовано. «АероСвіт», у свою чергу, звернувся до Генпрокуратури та з позовом на дії слідства до Бориспільського міськрайонного суду Київської області. Авіакомпанія надіслала й відповідного відкритого листа на ім’я Президента, Прем’єр-міністра, Секретаря РНБО та голови Київської облдержадміністрації.
Рада директорів Державного міжнародного аеропорту «Бориспіль» також звернулася до Президента, Прем’єр-міністра та голови облдержадміністрації, аби відновити справедливість. Про це на прес-конференції того ж дня заявив заступник гендиректора із стратегічного розвитку ДМА «Бориспіль» Валерій Поліщук. За його словами, авіакомпанія «АероСвіт Українські авіалінії» використовувала адміністративний ресурс у власних інтересах і ущемила інтереси аеропорту. Землі, що їх визначено для будівництва нового термінала, були відведені в оренду «АероСвіту», а потім приватизовані, саме за сприяння гендиректора аеропорту Ігоря Вербицького.
При цьому Валерій Поліщук каже, що «аеропорт «Бориспіль» не виступає проти «АероСвіту», ми хочемо мати з ними дружні відносини».
Зазначимо, що указом Президента України наприкінці лютого звільнено з посади голову Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації Володимира Максимова.