Саме такий посадовий оклад пропонують для суддів місцевого суду, апеляційного — 2400, з урахуванням надбавок і доплат виходить десь 5—6 тисяч гривень.

Все це судді отримають, якщо буде прийнято законопроект «Про внесення змін до статей 44, 45 Закону України «Про статус суддів», який було представлено на Міжнародній науково-практичній конференції за участю Державної судової адміністрації України, Ради суддів, народних депутатів, суддів. Суть конференції зводилася до того, що проведення протягом останніх років судової реформи залишило досі не розв’язаним головне питання — заробітної плати судді. Основними причинами є недостатнє бюджетне фінансування і недосконалість заробітної плати суддів загалом, що ставить під загрозу існування принципу незалежності суддів, об’єктивності та неупередженості судових рішень. Так, наголошувалося на роздрібненості структури фонду оплати праці, де оклад судді становить лише 10 відсотків, а от надбавки, що регулюються в адміністративному порядку та встановлюються лише в рамках кошторисів, — 55 відсотків. Результатом є недофінансування фонду заробітної плати, яке в 2005 році становить 324 мільйони гривень. Болючим для суддів виявилося й питання надання пільг та путівок на санаторно-курортне лікування, забезпечення житлом тощо.
Автори проекту, пропонуючи зміни до чинного порядку оплати праці судді, вважають, що заробітна плата має бути чітко врегульована лише законом. Структура заробітної плати у законопроекті передбачає три складових: посадовий оклад, доплату за кваліфікаційний клас і надбавку за вислугу років. Необхідною передумовою є також збільшення розміру посадового окладу як гарантія недопущення зменшення заробітку порівняно з попередніми роками. Однак запропоновані законопроектом зміни стосуються лише суддів місцевих і апеляційних судів. Аналогічні нововведення стосуються і військових суддів.
Водночас автори проекту пропонують включити вартість окремих видів матеріально-побутового забезпечення і соціального захисту до заробітної плати судді з одночасним відповідним збільшенням її розміру. Єдине, що можна сказати з упевненістю: жодне раціональне використання коштів держбюджету не варте сумнівів у незалежності суддів.