Схоже, після позбавлення інспекторів ДАІ права штрафувати водіїв безпосередньо на дорогах каса Державтоінспекції (та й кишені деяких «служивих») знову зміліє. Спроби поліпшити фінансове становище за рахунок підвищення плати власниками транспортних засобів за послуги ДАІ таки «дістали» громадян. А ті, як і годиться, «дістали» своїх представників у вищому законодавчому органі держави.

Пригадуєте, влітку минулого року парламент не повівся на прохання ДАІ дозволити стягнення штрафів з нашого брата-водія безпосередньо на місці порушення правил дорожнього руху? А тим паче депутати не погодилися підняти штрафи за ці порушення.
Народні депутати з СПУ, дослухаючись до вимог своїх виборців, запропонували ще радикальніші кроки — Олександр Мороз, Валентина Семенюк, Йосип Вінський подали до Верховної Ради проект змін до Закону «Про дорожній рух». Ідеться насамперед про перелік документів для реєстрації чи перереєстрації наших «залізних коней». Ця функція залишається за правоохоронним відомством, а точніше, за департаментом Державтоінспекції МВС. Одначе за законопроектом перелік має бути вичерпним і не підлягати коригуванню відповідно до потреб чи тим паче примх відомства.
А головне для більшості водіїв з малими статками — у разі прийняття змін до закону про дорожній рух істотно зменшиться розмір оплати послуг ДАІ за реєстрацію чи перереєстрацію автомобілів, мотоциклів тощо — він не повинен перевищувати 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (нині це 8,5 грн.).
Менше доведеться відривати від сімейного бюджету і на оплату послуг Державтоінспекції під час техогляду авто чи його огляду інспектором для реєстрації, зняття з обліку. Власники автомобілів та автобусів платитимуть не більше 0,25 неоподатковуваного мінімуму доходів (4,25 грн.), а за мотоцикл чи причіп — 1,7 грн.
Так само залишається за Державтоінспекцією і перелік документів, які майбутній водій зобов’язаний надати перед складанням іспиту на право керування автомобілем або іншим транспортом. Проте законодавці врахували й нинішню практику, коли за кермо сідають, створюючи загрозу для учасників дорожнього руху, грубо кажучи, сліпі й глухі. Себто люди з вадами у здоров’ї, які не можуть адекватно реагувати на «виклики дороги». Цьому сприяють легко отримані ними (часто просто куплені) медичні сертифікати. Тому депутати-соціалісти за те, щоб висновок про придатність до керування транспортним засобом видавали лише визначені Міністерством охорони здоров’я медичні заклади.
До речі, загальні витрати на оформлення документів для допуску до керування транспортними засобами також запропоновано істотно зменшити — вони, на пропозицію законодавців, мають становити не більш як три неоподатковуваних мінімуми доходів громадян (51 грн.).
Процес лібералізації набирає обертів. Слідом за цілком слушною рекомендацією Антимонопольного комітету знизити вартість свідоцтв про підготовку водіїв своє протестне слово кажуть і люди за кермом. Як відомо, автомобілісти нині активно протестують проти дорожнечі із страхуванням.