Коли пані Марія отримала поздоровлення з днем народження від власника торгової мережі «Фаворит» Олега Бахматюка, вона подумала, що то якась помилка. «Від щирого серця шлемо ми вітання, Ласкаве, як сонце, ясне, мов світання. Доля найкраща хай поруч іде, І щастя, здоров’я, радість несе», — перечитувала жінка несподіване послання. «Може, мене з кимсь переплутали?» — подумала. Та на листівці було чітко написане її прізвище, ім’я й по-батькові. До того ж у пані Марії і справді цього дня були уродини. Але при чому тут торгова фірма? — ламала голову жінка. І тут вона згадала. Якось Марія Іванівна опинилася в районі вулиці Чорновола і вирішила зазирнути в колишній гастроном. Але старого совдепівського гастроному вона не впізнала. У цьому приміщенні тепер знаходився супермаркет «Фаворит». Жінка зайшла сюди — і очам не повірила: світло, гарно, звучить приємна музика, ввічливі продавці та й від товару, як то кажуть, очі розбігаються.

Пані Марія відчула справжнє задоволення, мандруючи торговими рядами і наповнюючи візок продуктами. На виході її покупки затягли на 150 гривень. І ввічлива касирка повідомила, що ця сума дає їй право на отримання картки постійного клієнта торгової мережі «Фаворит». Відтепер, пояснила дівчина, пані Марія може купувати у всіх магазинах з такою назвою продукти зі знижкою, а також брати участь у всіх акціях і розіграшах, які проводить Станіславська торгова компанія — один із підрозділів Прикарпатської фінансової компанії. Пані Марію попросили заповнити анкету постійного покупця, а дані занесли до комп’ютера. «Так ось звідки фірма знає про мій день народження!» — здогадалась розчулена жінка. Але сюрпризи на цьому не закінчилися. За кілька тижнів на Святого Миколая до неї додому торговий агент приніс несподіваний подарунок від тієї само фірми — коробку цукерок і шампанське. «Комусь розкажи — не повірять», — чудується зворушена жінка. І вирішила написати про це в «Голос України». А ми й самі не повірили, бо хіба таке можливо?
— Як бачите, можливо, — каже начальник торгового відділу Станіславської торгової компанії Надія Новікова, — якщо дуже любити своїх покупців, свою роботу, свою фірму, дбати про її добрий імідж. Ми хочемо, щоб наші клієнти мали максимум задоволення не лише від власне покупки, а й від самого процесу перебування у наших супермаркетах, під які ми переобладнали старі гастрономи. А це і відповідний дизайн приміщень, і музика, яка створює гарну атмосферу, і прийнятні ціни, і широкий асортимент товарів, і культура обслуговування, і система знижок на продукцію, яка постійно проводиться у нашій мережі, і увага до покупця, яку ми висловлюємо в різний спосіб, зокрема й через поздоровлення, подарунки до свят тощо.
Здається, «Фаворит» у плані створення максимального комфорту для покупця, турботи і уваги до нього і справді випереджає багатьох своїх конкурентів. При кожному супермаркеті, розповіла Надія Ярославівна, працює кафе, де людина може випити горнятко чаю чи кави. Для дітей відкрили перше в Івано-Франківську кафе «Ням-ням», де вони можуть цікаво відзначати свої дні народження чи інші шкільні й родинні свята, навіть запросити на них справжніх клоунів. Незабаром це дитяче кафе має перетворитися на кафе-клуб зі своїм статутом, постійними членами. А студенти полюбляють молодіжні кафе «Деканат плюс» і «Корона». «Біля кожного супермаркету торгової мережі хочемо створити літні майданчики, де поряд з виносною торгівлею працювали б різноманітні атракціони для дітей, — ділиться планами пані Надія. — Такі вже є біля «Фаворитів», що на вулицях Чорновола і Вовчинецькій. Поки мами в магазині, діти тут можуть пострибати на надувних батутах, покататися на машинках, поласувати за столиком морозивом чи соком».
Але це ще далеко не все, до чого вдається «Фаворит», аби здобути прихильність покупця. «Виграй «Пежо»!» — так називається основна акція цієї торгової мережі, яку вона проводить серед своїх постійних клієнтів. Обіцяне «Пежо» — реальне і зриме. Обв’язане святковою стрічкою, воно стоїть на майданчику перед супермаркетом на вул. Чорновола і чекає на свого власника. Його ім’я стане відоме 8 березня. Правда, щоб узяти участь у розіграші, треба отоваритися у «Фавориті» протягом акції, яка триває з липня, на загальну суму не менше двох тисяч гривень. Втім, з часу свого заснування Станіславська торгова компанія вже тричі розігрувала серед своїх постійних клієнтів і проміжні призи. «Щоразу ми витрачаємо на призи не менш як 10 тисяч гривень, — зізнаються працівники «Фавориту». — Люди не вірили очам, коли ми вручали їм телевізори, кавоварки, фени і т. д. А нам було не менш приємно їх дивувати».
Працівники «Фавориту» не забувають про своїх постійних покупців і у свята — вітають їх з днем народження, новорічними і різдвяними святами. «Анкетні дані наших постійних клієнтів занесено до комп’ютера. Люди про це з часом забувають. Тож коли ми дзвонимо до них у двері з гостинцем у руках, це для них нерідко повна несподіванка, — пояснює Надія Ярославівна. — Так було і в День святого Миколая, коли наші торгові агенти всім нашим постійним покупцям з іменем Микола розвозили додому подарунки — набір продуктів із наших магазинів. Не забула фірма привітати і Василів на свято їхнього патрона. У цей день всі покупці, які підтвердили, що їх зовуть Василями, отримали картки постійних клієнтів торгової мережі «Фаворит» незалежно від вартості зробленої покупки.
— Навіщо ви все це робите? — запитую Надію Ярославівну. — Невже лише для того, щоб привабити покупця?
— Ми робимо добро людям, бо віримо, що воно до нас повертається, — відповідає вона. — І справа не лише в цих акціях. Ніколи не відмовляємо, коли нас просять допомогти дітям-сиротам чи старим немічним людям. Даємо пожертви на церкви. Постійно думаємо про те, чим би порадувати наших покупців. Ось і нещодавно на Святвечір приготували для них дванадцять страв, щоб люди не стояли біля плити. На разі хочемо запровадити для постійних клієнтів безплатну доставку покупок додому, прийом замовлень на приготування різних страв по телефону. Словом, намагаємося чесно вести свій бізнес, дбати про свій авторитет, своє добре ім’я. І бачимо результати своїх зусиль. Перший «Фаворит» відкрився у березні минулого року, а тепер їх уже шість. На черзі — відкриття магазинів у Калуші, Яремчі та Отинії. А постійних покупців маємо уже майже сім тисяч. І це нас радує найбільше. Значить, ми ідемо доброю дорогою.
Зізнаюся, після всього почутого і побаченого мені теж захотілося стати клієнтом «Фавориту». І обов’язково постійним.

Івано-Франківськ.