Такого Дніпропетровськ наче ще не бачив. Організатори «Винного балу» всерйоз стверджували, що подібний проводиться тут уперше в історії міста. А ще вони наполягали: цей бал має розпочати мало не нову епоху в житті регіону. Навіть в традиціях і звичках всього українського народу.
Організатори — це Торгова марка «Золота Амфора» і компанія «Алеф-Віналь». А з ними кілька виноробних і винорозливних заводів і два акціонерні товариства, що спільно обробляють в Криму 6 мільйонів кущів винограду! А на бал, де з бочок неповторні напої лилися рікою, запросили керівників торговельних підприємств та громадського харчування, сфери дозвілля і розваг з усієї області. Щоб призвичаїти їх до чудесних вітчизняних вин.
Адже з ринком вин в Україні не все гаразд. І перспективи песимістичні — поки що. Ми звикли пити що завгодно, тільки не хороше вино. Суцільна реклама пива та горілки зробила свою чорну справу. Якщо гарні вина та паршивокапосна горілка коштують майже однаково, то народ, включаючи і молоде покоління, вибирає, звичайно, оковиту.
Хорошого в цьому мало. Якщо вірити керівнику з маркетингу компанії «Віналь» Олександру Когану, в алкоголізмі вина не винні. Чого не скажеш про горілку та пиво. А вживання вина —це приємне і змістовне проведення часу, бадьорість і настрій. Опісля не болить голова, натомість завжди гарні спогади. Про боротьбу за тверезий спосіб життя ми геть забули. Віримо екстрасенсам і знахарям, що нібито алкоголізм виліковний. А за даними ТМ «Золота Амфора», серед чоловіків врятувати вдається не більш як 4—5 відсотків п’яниць. А серед жінок — жодної. Жах!
Тоді як справжнє вино — це здоров’я і наснага. От тільки вино не дудлять кухлями і не закушують солоними огірками чи салом. Вином, навпаки, запивають їжу. Домашнім колись і в нас обов’язково запивали шкварки. Вином насолоджуються, стимулюючи апетит та отримуючи майже естетичне задоволення. Легкий хміль —це радість, інтерес до життя. Це блаженство, яке тільки з нашої вини нині не всім нам доступне. Ми самі позбавляємо себе однієї з радостей, що дарує людям земне життя.
У Дніпропетровську на балу його організатори познайомили гостей з новинками продукції, виготовлення якої вони недавно розпочали. Це передусім колекція вин «Біле золото» — «Прелюдія», «Золота Амфора», «Біле ніжне», «Таємні бажання». І серія під назвою «Золота сортова». До останньої увійшли нові за якістю «Каберне», «Шардоне», «Мускат», «Мерло» та «Сапераві».
Один мій знайомий казав: п’ємо для запаху, а нерозумності в нас і так вистачає. Правду казав! Чи варто пити, щоб завтра нічого не пам’ятати? Убережуть вас від цього добрі вина. Саме їх гості винного балу в Дніпропетровську смакували досхочу. І досхочу лаяли рідну українську владу. Парламент — за те, що серед його депутатів «горілчане» лобі значно сильніше, ніж «винне». Тож парламент і не захищає власних виноробів хорошими законами. А уряд? Це ж треба так недооцінювати своїх виробників, що на вітчизняному винному ринку продукції українських підприємств не більш як п’ять відсотків. Натомість підробної та фальсифікованої хоч греблю гати. І треба, певно, гатити, поки ще не пізно.
Дніпропетровськ.