Ранкове засідання 16 листопада


Очікуваного продовження теледебатів уже прихильниками кандидатів у Президенти на початку ранкового засідання не сталося. Чим, прямо скажемо, були розчаровані представники багатьох ЗМІ та політологи, які одразу ж залишили свої місця. Головуючий на засіданні Володимир Литвин, який повернувся з поїздки до США, заявив, що погоджувальна рада керівників депутатських груп і фракцій визначилася із порядком денним сесії. Ранкової розминки для політично активних парламентаріїв у порядку денному не було.
До розгляду цього дня передбачено більш як 20 законопроектів. Ще чотири, зокрема й питання фінансування другого туру президентських виборів, заплановано включити до порядку денного. Серед найпомітніших — закон про реєстрацію фізичних осіб, про профілактику безпритульності, поліпшення здоров’я населення і соціального стану молоді та дітей, приурочено і законопроекти про боротьбу із захворюванням на туберкульоз, внесення змін до Закону «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні». Два документи стосуються земельного питання — внесення змін до Земельного кодексу з приводу особливо цінних земель та змін до Кримінального кодексу з приводу відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки. Ціла низка законопроектів передбачає жорсткішу відповідальність за порушення законодавства про закупівлю товарів, незаконне заволодіння транспортним засобом, відповідальність громадян та посадовців у виконавчому провадженні.
Дискусії депутатів викликав проект закону про реєстрацію фізичних осіб в Україні. Представляючи його, перший заступник голови Комітету з питань правової політики Микола Оніщук зауважив, що парламент підступає до цього питання вже втретє. Ми стоїмо перед дилемою — залишитися зі старою системою обліку громадян на так званих паперових носіях чи зробити крок до електронної облікової системи. Доповідач наголошував, що ми не мали б ганебної ситуації зі списками виборців, ані протестних акцій віруючих проти присвоєння податкових сатанинських кодів, якби вдалося прийняти цей закон про реєстрацію фізичних осіб. До речі, за його словами, такі коди не передбачає новий законопроект, бо не буде єдиного номера, за яким особа фіксуватиметься у реєстрі.
У відповідь парламентарії, які взяли участь у обговоренні, негативно поставились і до цього вже узгодженого документа, обгрунтовували свою позицію, насамперед, протиправним використанням інформації, зібраної про особу. Юрій Кармазін звернув увагу на висновки парламентського Комітету з питань європейської інтеграції, який побачив невідповідність запропонованих норм євростандартам. А комуніст Юрій Соломатін допитувався, чому серед великого обсягу інформації про громадянина (про захворювання, судимості, членів його сім’ї, наявність зброї тощо) не передбачено відомостей про доходи і власність громадян, передусім так званих багатіїв. Аргумент про те, що це пріоритети інших законів, його та його однодумців не задовольнив.
Одне слово, парламентарії побоюються використання зібраної до електронного реєстру інформації про громадян у боротьбі влади з політичною опозицією, інакодумцями. Звертали увагу і на те, що немає належних гарантій несанкціонованого доступу до такої надважливої бази даних. Чи не тому законопроект не вдалося прийняти не лише за основу, а й відправити на повторне читання — його відхилено.