Політична орієнтація соціалістів, ПППУ, десятьох депутатів із групи «Центр» та трьох депутатів із НДП на лідера «Нашої України», певно, істотно вплине на розстановку політичних сил у ВР. Але чи виникне після виборів нова парламентська більшість, говорити рано.
Доля політреформи ще заплутаніша. Всі парламентські гравці — і провладні фракції, й опозиція, й Голова Верховної Ради Володимир Литвин — єдині лише в одному: доки не набереться гарантованих щонайменше 300 голосів, виносити питання конституційних змін у сесійну залу не варто. Хоча комуністи та соціалісти обома руками за законопроект 4180, однак позиції деяких політичних важковаговиків поки що неоднозначні.
Лідер «Трудової України» заявив про готовність фракцій парламентської більшості голосувати за політреформу між першим і другим туром. Оскільки саме прийняття змін до Конституції, на його думку, може зняти напругу в президентських перегонах. І запропонував такий компроміс: проголосувати за політреформу нині, але ввести її в дію після парламентських виборів у 2006 році.
«Наша Україна», хоч і зобов’язалася в угоді з соціалістами проголосувати за проект конституційних змін, але на запитання «коли?» воліє не відповідати. Минулого понеділка планували провести черговий раунд переговорів лідерів фракцій і груп, однак доля політреформи, схоже, визначиться після 15 листопада.
Вівторковий день уряду, на якому Міністр соціальної політики та праці Михайло Папієв намагався зарядити сесійну залу оптимізмом щодо зарплат наших співгромадян, не дав конкретного результату. Постанову, в якій парламентський комітет пропонував розробити до 1 січня 2005 року графік повної ліквідації заборгованості у зарплаті та підняти з наступного року мінімальну платню до принаймні 70 відсотків прожиткового мінімуму, підтримали лише 98 народних обранців. Не захотіли депутати й «узяти до відома» інформацію уряду без жодної оцінки дій Кабміну. Певно, ціни у магазинах та на ринках, які щодня зростають, агітують краще за бадьорі рапорти.
Того ж дня Кабмін оприлюднив заяву, в якій звинуватив Верховну Раду у зриві бюджетного процесу. Однак розгляд Держбюджету-2005 у першому читанні проходив при порожній ложі уряду за участю шести фракцій та деяких позафракційних депутатів. Решта народних обранців — представників парламентсько-урядової коаліції — дружно залишили робочі місця. Але урядовці про це чомусь забули.
У народі в таких випадках щось говорять про хвору і здорову голови.