Вечірнє засідання 2 листопада
Парламент розглянув зміни до Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю». Автори законопроекту запропонували привести кілька положень цього закону у відповідність до конституційних норм. Ішлося про порядок призначення керівництва ГУБОЗ та зміну назви структурних підрозділів боротьби з організованою злочинністю МВС відповідно до загальної структури МВС України.
Депутати скористалися нагодою оприлюднити на всю Україну факти протиправного втручання правоохоронних органів у виборчий процес. Висновки були категоричні, на кшталт: «МВС охороняє злочинні елементи» й «організована злочинність, по суті, вийшла з окопів і сьогодні відкрито зневажає український закон, права і свободи громадян». Однак політичні емоції, невдоволення діяльністю правоохоронців не завадили профільному парламентському Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією на чолі з Володимиром Стретовичем професійно оцінити законопроект. Він запропонував його підтримати. Що Верховна Рада врешті-решт і зробила — 289 голосами «за», а головуючий на засіданні Перший заступник Голови ВР Адам Мартинюк навіть повеселив зал узагальненням: «Як бачимо, незважаючи на нашу пряму політичну полярність, ми міліцію всю любимо і шануємо».
Законодавчі пропозиції визначити випадки можливого застосування зброї, зокрема бойової техніки, черговими підрозділами Збройних Сил України у мирний час, в умовах надзвичайного стану також викликали зрозумілу настороженість депутатів. Перед очима — замасковані «бетеери» під ЦВК у «ніч демократії» з 31 жовтня на 1 листопада, не спростовані досі чутки про скупчення військових сил під Києвом. «Чи не дамо ми можливість збройним силам, а не так тим солдатикам, як їхнім керівникам, начальникам, застосувати зброю у разі, якщо буде ситуація, коли нам доведеться висловлювати невдоволення тим, хто фальсифікуватиме вибори?» — застерігав колег депутат-соціаліст Михайло Мельничук.
Попри підтримку законопроекту про внесення змін до Закону «Про Збройні Сили України» профільним парламентським комітетом, «переплавити» його у закон не вдалося — документ прийняли за основу і доопрацьовуватимуть. Та сама доля спіткала й запропоновані зміни до Закону «Про державне оборонне замовлення» з приводу механізму фінансування оборонного замовлення.
У цілому парламент ухвалив зміни до статті 281 Цивільного кодексу України (про збереження репродуктивного здоров’я), а також до Закону «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (про передачу об’єктів). За основу взято зміни до деяких законодавчих актів України з приводу досудового врегулювання спорів.