Актуально
Придніпровська залізниця звернулася до керівників більш як трьохсот підприємств регіону з проханням переглянути своє ставлення до використання вантажних вагонів. Питання поставлено так: усунути перешкоди, які призводять до простоїв рухомого складу.
Раніше прокурори відстежували, щоб під час вантажно-розвантажувальних операцій залізничні вагони не гаяли жодної зайвої хвилини. Тепер інші правила «гри» й інші санкції. Економічні, котрі наче мають спрацьовувати ефективніше. А насправді? У першому півріччі аж 245,5 тисячі вагонів не працювали на перевезеннях, а десь стояли на під’їзних коліях клієнтів. Це величезні збитки для транспортників. У другому півріччі щомісяця «прогулюють» 35—40 тисяч вагонів.
У зверненні перелічено підприємства, які найзухваліше гребують вимогами щодо використання вагонів. Здебільшого — це підприємства гірничо-металургійного комплексу. Кожен вагон, який потрапляє на Дніпропетровський трубний завод, затримується там, скажімо, на 66 годин. Ледве не на три доби! Трохи менше «провітрюються» вагони на Дніпровському металургійному комбінаті у Дніпродзержинську. Зате щодоби там «відпочиває» щонайменше 400 вагонів. І якщо адміністративно-правничими важелями сьогодні марно «лякати», то Придніпровська залізниця заявила: штрафні стягнення буде помножено в кілька разів.
Але є ще одна причина затримок вагонів поза магістральними коліями. Багато коксохімічних заводів та гірничо-збагачувальних комбінатів регіону, навіть бідовий Нікопольський феросплавний, досі не мають власних ліцензованих складів для зберігання вантажів, котрі супроводжуються обов’язковими митними документами. Ось чому вагони для них — як палички-виручалочки. А самі митні пости, «приписані» до залізниці, працюють в одну зміну — з 8 ранку до 17-ї. Хоча робота на залізниці та підприємствах триває цілодобово.
Дніпропетровська область.