В  Алчевському гірничо-металургійному інституті по-своєму оцінюють знання і здібності студента.
Керівники вузу ще в 90-ті роки дійшли висновку, що наявна бальна система не дає змоги визначити найталановитішого. І, що особливо прикро, багатьох здібних студентів часто втрачали.
Тоді й виникла ідея створення модульно-рейтингової системи, за допомогою якої можна визначити інтелектуальний потенціал майбутнього фахівця. За основу взяли дві закордонні моделі. Вийшов гібрид — алчевський варіант. Саме він допомагає визначити, наскільки здібні студенти гірничо-металургійного інституту й в якій сфері їм необхідні допомога і сприяння викладачів.
Теоретично за модульно-рейтинговою схемою можна набрати 190 балів. Ректор вузу зізнався, що під час тестування йому вдалося одержати 140 балів, хоча деякі його учні долають показник у 160.
Навчання студентів за допомогою нового методу дало змогу впровадити в практику таку заохочувальну форму, як конкурсне переведення на п’ятий курс. Крім того, інтенсифікувати діяльність викладачів. До оцінки знань студентів вони підходять більш об’єктивно.
Те, що стратегію навчання обрано правильно, підтверджують багато фактів. Скажімо, за чотири роки на підприємства вугільної промисловості області прийшло більш як 100 випускників інституту, 60 з них призначено на керівні посади. Два роки тому на один з металургійних комбінатів країни інститут направив свого найкращого випускника, який сьогодні вже працює заступником начальника прокатного цеху.
— Допомагати треба відміннику, — вважає ректор Володимир Дорофеєв, — і в навчанні, і в житті. Трієчник зазвичай сам пробиває собі дорогу. Звичайно, якщо трудиться.
Відповідно до статистики ЮНЕСКО, 90 відсотків усіх винаходів і нововведень у світі дає лише 1 відсоток інженерів. В Алчевському гірничо-металургійному інституті намагаються не тільки знайти вундеркіндів, а і розвинути їхні здібності.
 
Луганська область.