Редакція отримала матеріали, де йдеться про те, що у військах Цивільної оборони Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (МНС) допущено нецільове використання бюджетних коштів та негосподарське ставлення до військового майна. Очевидно, за це доведеться відповідати не за Цивільним кодексом.

 

Недоречності сталися під час закупівель військового майна, продовольства, проведення ремонтних робіт.

Здебільшого вони пояснюються недбалістю окремих керівників МНС, на яких покладено обов’язки із здійснення контролю за діяльністю командного складу військ Цивільної оборони.

Скажімо, у столичній військовій частині (командир полковник Л. Дудка) з лютого 2001-го по січень 2003 року начебто передано сотні зимових курток в інші частини. Насправді обмундирування туди не надходило, державі завдано збитків на 603 тис. грн. У жовтні 2001 року МНС в особі колишнього державного секретаря уклало договір з товариством на постачання 200 пар напівчеревиків. І тут сталися збитки у розмірі 16 тис. грн.

Є й такі факти несумлінного ставлення до своїх обов’язків. Наприклад, у військовій частині Ніжина тривалий час існує дебіторська заборгованість на 4.231.852 грн. Вона виникла внаслідок того, що у період з лютого 2001-го по травень 2003 року МНС перерахувало кошти фірмі як плату для придбання та переобладнання чотирьох пожежно-рятувальних вертольотів Мі-14 ПЖ. Для передачі і переобладнання передбачалися вертольоти Мі-14. Однак вони, як з’ясувалося, рахувалися часткою статутного фонду спільного україно-англійського підприємства. Крім того, одна з машин, переобладнаних для пожежних, є власністю державної установи.

І хоча була заборона на перерахування грошових коштів на рахунки вказаного підприємства без пред’явлення актів, виконаних робіт, гроші були витрачені. Так з’явилася дебіторська заборгованість в ніжинській частині.

Є запитання до правильності укладення договорів оренди житлового приміщення з приватними підприємцями, зокрема у Переяслав-Хмельницькому. Там, скажімо, розрахунок проводився... будматеріалами. Гроші за спожитий газ платили авансом.

А тим часом багатьом офіцерам військ Цивільної оборони не виплачували вчасно грошові утримання і допомогу, чимало з них звільнялося без даху над головою і з мізерною пенсією.

Це факти, які відомі редакції. Щоб з’ясувати позицію МНС, матеріал до друку ми відправили до міністерства.

До вас, шановні читачі, звертаємося з пропозицією: якщо є інформація про непорядки в МНС, напишіть нам, розмову на цю тему буде продовжено.

Відповідь, яку редакція отримала з міністерства, друкуємо мовою оригіналу.

 «Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи уважно розглянуло порушені у статті Івана Ілляша «Відповідатимуть не за Цивільним кодексом» проблеми про нецільове використання коштів та негосподарське ставлення до майна у військах Цивільної оборони МНС і повідомляє.

Питання, порушені у статті Івана Ілляша щодо нецільового використання бюджетних коштів та негосподарське ставлення до військового майна у військах ЦО, не повною мірою відповідають дійсності.

Декілька разів на рік питання використання бюджетних коштів та господарська діяльність у військових частинах перевіряється фахівцями та комісіями місцевих і регіональних контрольно-ревізійних управлінь, військових прокуратур, центрального апарату МНС, про що складаються акти та вживаються заходи щодо запобігання зловживанням у всіх сферах діяльності посадових осіб.

З метою дотримання чинного законодавства при закупівлі робіт та послуг за державні кошти в Департаменті ресурсного забезпечення та резервів МНС створено відділ маркетингу, правового забезпечення та тендерних процедур.

За фактом зловживання службовим становищем посадових осіб МНС дійсно 16.03.04 р. порушено кримінальну справу. Разом з тим, на цей час жодній посадовій особі звинувачення не пред’явлено, конкретні злочинні дії не доказано. Всі зазначені скаржником суми (603, 16, 34 тис. грн.) проходять по одній вищезазначеній справі.

Судове рішення по цій справі буде винесено найближчим часом і заздалегідь стверджувати вказані у листі факти Міністерство вважає некоректним.

Стосовно фактів наявної дебіторської заборгованості на 4231852 грн. у військовій частині ДО 170 (м. Ніжин).

Так, дійсно, на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 28.03.2000р. № 2984/29 «Про серійне переобладнання вертольота Мі-14 у пожежно-рятувальний вертоліт МІ-14ПЖ, між Міністерством та приватним малим підприємством «Пассат» (м. Севастополь), визначеного КМ України, було укладено Договір № 20 на придбання пожежно-рятувальних вертольотів МІ-14ПЖ.

Відповідно до умов Договору ПМП «Пассат» зобов’язане було виконати за державні кошти роботи з переобладнання чотирьох серійних вертольотів Мі-14 у пожежно-рятувальні МІ-14ПЖ.

Передача ПМП «Пассат» до складу МНС першого вертольота МІ-14ПЖ № 74035 повинна була відбутися до 29 травня 2003 року, після проведення МНС попередньої оплати вартості одного вертольота та 50% вартості другого.

МНС свої зобов’язання за Договором виконало, але при перевірці технічного стану першого вертольота МІ-14ПЖ

№ 74035 представниками МНС було виявлено суттєві недоліки технічного стану першого вертольота. ПМП «Пассат» недоліки визнало і повідомило, що вертоліт буде готовий до передачі МНС. Однак, у подальшому, дата передачі першого вертольота до складу авіації МНС, ПМП «Пассат» неодноразово переносилася з різних причин.

Другий вертоліт Мі-14 № 74012, який також планувався для переобладнання в пожежно-рятувальний МІ-14ПЖ, знаходиться на Севастопольському авіаремонтному підприємстві Міноборони в розібраному стані.

Таким чином, ПМП «Пассат» умови договору щодо переобладнання та передачі першого пожежно-рятувального вертольота МІ-14ПЖ не виконало, в результаті чого Міністерство вимушено було звернутися з позовною заявою до Господарського суду м. Севастополя.

26 січня 2004 року Господарським судом м. Севастополя винесено ухвалу про відкриття провадження по справі № 20-14/17295-3/021 за позовом Міністерства до ПМП «Пассат».

Також Міністерство звернулося до Генеральної прокуратури України щодо здійснення перевірки використання ПМП «Пассат» державних коштів на здійснення переобладнання вертольота Мі-14 у пожежно-рятувальний вертоліт Мі-14 ПЖ.

На сьогодні проводиться судова експертиза фактичної вартості вертольота МІ-14ПЖ № 74035, після чого буде продовжено розгляд судової справи.

Одночасно органами військової прокуратури проводиться перевірка умов виникнення дебіторської заборгованості та причетності посадових осіб Головного центру координації авіаційних робіт з пошуку і рятування Департаменту сил до цього факту.

Питання, які порушені у статті Івана Ілляша, постійно тримаються на контролі відповідних посадових осіб МНС і до завершення судових справ та результатів перевірки органами військової прокуратури звинувачувати військовослужбовців чи працівників МНС передчасно і не об’єктивно.

У той же час, якщо у Івана Ілляша є інформація із «надійних джерел», то редакція газети «Голос України» може і сама дати оцінку статті.

Командування військ ЦО готове провести зустріч з представниками газети «Голос України», обговорити порушені питання та надати об’єктивну інформацію».