Залізничники б’ють на сполох: дедалі частіше водії автотранспорту намагаються «випередити час» і грубо порушують правила безпеки руху на переїздах. Наслідки такої легковажності відомі.
Інформація для роздумів: на Львівській залізниці упродовж минулого року в аваріях на переїздах загинуло 15 та було поранено 32 чоловіка. Цього року сталося 15 ДТП, внаслідок котрих 5 осіб загинуло, 13 зазнали поранень. Для кількох родин серпень став чорним.
На перегоні Великий Кучерів—Глибока Буковинська у Чернівецькій області поїзд збив маршрутний мікроавтобус, яким керував 20-річний Василь Єричук. Горе-водій і його пасажири травмовані. Аварія, що сталася на перегоні Турійськ—Люблінець у Волинській області, мала трагічні наслідки. Мешканець Ковеля, водій легкового автомобіля Іван Корчинський пішов на «таран» поїзда № 6306 сполученням Сокаль—Ковель. Таке лихацтво обернулося непоправними втратами: крім водія, загинуло ще двоє жінок. Ще одна пасажирка — в лікарні. Очевидцями трагедії стали робітники, які зводили неподалік пам’ятник... загиблим у попередній катастрофі. Впродовж останніх років це вже четвертий випадок на цьому переїзді. Здавалося б, трагедія мала стати уроком і спонукати водіїв до відповідальності й обережності, але...
Днями на залізничному переїзді поблизу станції Хирів водій автомобіля «Пежо» М. Терлецький проігнорував звукові та світлові попередження сигналізації і виїхав на залізничне полотно. Чергова по переїзду встигла передати сигнал зупинки машиністові, і поїзд, який ще не набрав високої швидкості, вдалося вчасно зупинити. У відповідь водій нагрубіянив і навіть спробував застосувати фізичну силу. До міліції надійшла заява з вимогою притягнути порушника і хулігана до відповідальності.
Працівники залізниці, представники управлінь державтоінспекції та дорожньо-експлуатаційної служби всіх областей західного регіону України дійшли згоди щодо застосування примусового зниження швидкості автомобілів перед залізничними переїздами. Зокрема, доцільно використовувати пристрій, який називають умовно «лежачий поліцейський». Його вже встановлено на переїзді в Кам’янці-Бузькій, і тут аварійно небезпечні ситуації на перетині колії і шляху не виникають. Цю послугу сповна оплачує залізниця, однак не скрізь погоджуються на нововведення. З різних причин від примусового зниження швидкості на переїздах відмовилися в Івано-Франківській, Тернопільській, Чернівецькій та Волинській областях.
У 2003 році Львівська залізниця витратила 4 мільйони 855 тисяч гривень на утримання залізничних переїздів. Цього року таку ж суму вкладено в їх капітальний ремонт. Однак проблема залишається гострою, адже в більшості випадків трагедії трапляються з вини тих, хто свідомо шукає пригод та адреналіну. Може, ось цей знімок («Жигулі» після зіткнення з поїздом), оприлюднений у ЗМІ разом із статистикою ДТП, змусить замислитися: життя — це рух, а не бездумний поспіх.