На тимчасовому кордоні з окупованим Кримом подорожуючі досі позбавлені елементарних зручностей. Тож необхідно якомога швидше визначити правовий статус трьох пунктів в’їзду—виїзду з півострова та їх відомчу належність, вважають у Херсонській митниці. Адже на них уже починає «зазіхати» місцева влада із намірами брати гроші за перетин тимчасового кордону. 

«До нас із проектом облаштування пункту пропуску Чонгар, через який іде трохи менше половини транспортного потоку до моря, свого часу уже зверталися представники Генічеської райдержадміністрації. Для облаштування пункту там пропонують створити комунальне підприємство і потім отримувати платню з подорожуючих, як відшкодування витрат. Бізнес-проект у місцевих чиновників уже готовий. Але такі «підробітки на шлагбаумі» не передбачені жодним законом, тож подібна «самодіяльність» викликає серйозне занепокоєння. Вона — недвозначний натяк на те, що державі треба втрутитися в ситуацію і визначити, хто має бути господарем пунктів в’їзду—виїзду та займатися їх облаштуванням — Мінінфраструктури України, ДФС чи будь-яке інше відомство», — наголосив у бесіді з кореспондентом «Голосу України» начальник Херсонської митниці Віталій Булюк.

За неофіційними даними, саме «неквапливість» у допомозі митникам і прикордонникам стала однією з причин термінової заміни голови Генічеської райдержадміністрації на Херсонщині. Її новий голова — Олександр Воробйов, призначений Президентом у січні нинішнього року, каже: рішення про створення комунального підприємства «Комета-плюс» районна рада вже ухвалила. Однак про «перехоплення» повноважень митників чи держави якраз не йдеться. За задумом депутатів, нове КП мало б опікуватися створенням на Чонгарі окремого митного поста із сервісною зоною. Зупинка, як завжди, за грішми — на створення відповідної інфраструктури треба близько двадцяти мільйонів гривень. У бюджеті їх не знайти, але голова РДА запевняє, що знайшов банк, який не проти інвестувати в неї, і вже розпочав перемовини про умови фінансування, розповів Олександр Степанович.

Інша річ, що місцевим громадам ніщо не заважає організувати біля пунктів в’їзду—виїзду у Каланчацькому, Чаплинському та Генічеському районах Херсонщини окремі сервісні зони із комплексом послуг для подорожуючих — з готелями, їдальнями, АЗС. Та стимулювати ділову активність у цьому напрямі районні чиновники якраз не поспішають: дарма, що пункти на тимчасовому кордоні існують понад півроку, жодного подібного об’єкта біля них так і не збудували.

Херсон.