Упродовж січня—червня 2004 року до Верховної Ради України надійшло 61034 звернень громадян — пропозицій, заяв і скарг
Найбільше звернень до парламенту надійшло від мешканців Києва (8614, або 14,1% від загальної кількості); Донецької області — 4517, або 7,4%, Дніпропетровської — 3966, або 6,5%, Одеської — 3894, або 6,4%, Київської області — 3739, або 6,1% від загальної кількості.
Переважну кількість заяв отримано від пенсіонерів, ветеранів праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, інвалідів загального захворювання, учасників бойових дій, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, членів багатодітних сімей та одиноких матерів (27,2 тис. звернень, або 44,6%).
Парламентськими комітетами та Спеціальною контрольною комісією з питань приватизації за цей період одержано 12216 звернень. Протягом півріччя кількість заяв і скарг, отриманих у Комітеті ВР з питань правової політики зросла порівняно з січнем—червнем 2003 року майже у 2,2 разу (з 1280 до 2664), у Комітеті у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів — майже у 1,5 разу (з 2018 до 2989). Зросла кількість дописувачів до комітетів: з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України, промислової політики і підприємництва. Понад 500 звернень розглянуто в парламентських комітетах з питань фінансів і банківської діяльності, національної безпеки і оборони.
Майже 16,3 тис. листів розглянуто у депутатських фракціях і групах Верховної Ради України, або на 6,6 тис. більше, ніж у першому півріччі 2003 року. Серед них 8,4 тис. — звернення громадян до депутатської фракції «Наша Україна», понад 2,6 тис. — до Соціалістичної партії України, майже 1,8 тис. — до Соціал-демократичної партії України (об’єднаної). У два рази збільшилася кількість письмових надходжень до депутатської фракції Народної аграрної партії України (раніше — Аграрної партії України).
Протягом першого півріччя 2004 року безпосередньо до керівництва Верховної Ради України звернулося 2 тис. громадян, із них понад 1,3 тис. — до Голови Верховної Ради України  В. Литвина.
На особистому прийомі у парламенті протягом січня—червня 2004 року побувало понад 6,4 тис. відвідувачів, у тому числі до керівництва Верховної Ради України звернулося майже 300 громадян, до комітетів — 712, до депутатських фракцій та груп — 1813.
За наданою секретаріатами парламентських комітетів інформацією впродовж січня—червня поточного року у виборчих округах до народних депутатів України, їх помічників-консультантів звернулося майже 211,5 тис. виборців (на 72,5 тис. більше, ніж у першому півріччі 2003 року), ними розглянуто 162 тис. письмових звернень.
До відділу з питань звернень громадян надійшло 28,3 тис. звернень (на 6,9% більше, ніж відповідного періоду торік).
Аналіз змісту та характеру пропозицій, заяв і скарг громадян, що звернулися до Верховної Ради України протягом першого півріччя 2004 року, свідчить про те, що реалізація заходів, спрямованих на задоволення життєвих потреб та повсякденних запитів найменш соціально захищених верств населення, залишається актуальною.
Загалом найбільше заяв і скарг надійшло з проблем соціального захисту (15,5 тис., або кожне четверте звернення), забезпечення законності та охорони правопорядку (майже 14 тис. звернень), діяльності судової системи, порушення конституційного права громадян на судовий захист (майже 2 тис.). Не зменшується кількість звернень з питань державного будівництва, міждержавних і міжнаціональних відносин (майже 5 тис.), понад 4,5 тис. заяв і скарг громадян стосувалися житлових проблем, питань комунального господарства та містобудування тощо.
У листах дописувачі повідомляли про недоліки в роботі адміністративних органів, покликаних підтримувати порядок та створювати безпечні умови життя, наводилися окремі факти неефективної профілактичної роботи, неповноти перевірок їхніх заяв і скарг з боку деяких працівників органів юстиції, міліції та прокуратури, недбалості посадових осіб під час розгляду заяв, надання формальних відповідей, направлення скарг посадовим особам, дії яких оскаржуються. У частині скарг висловлювалося невдоволення роботою правоохоронних органів щодо розслідування справ, необ’єктивністю ведення слідства, тяганиною з притягненням до відповідальності осіб, які скоїли злочини.
Як і раніше, велика кількість заяв і скарг, що надходять до парламенту, стосується недоліків у роботі Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України. Продовжує викликати невдоволення громадян неповне або несвоєчасне виконання судових рішень щодо стягнення з підприємств, установ та організацій заборгованості із заробітної плати, регресних виплат, виділення земельних часток (паїв) у натурі тощо.
Звернення громадян, що надходили до Верховної Ради України, розглядалися і надсилалися згідно з чинним законодавством України для вирішення питань, порушених у них, до відповідних органів та систематично аналізувалися, пропозиції щодо удосконалення законодавства вивчалися у комітетах Верховної Ради України. Аналітичні матеріали й узагальнення доповідалися керівництву Верховної Ради України, передавалися у парламентські комітети, депутатські фракції та групи, народним депутатам України для використання у законотворчій роботі.