Ні для кого не секрет, що більшість жеків сьогодні, вимагаючи плати за свої не завжди якісні та вчасно надані послуги, мають «звичку» ще й дещо переоцінювати їх. Та коли зламається кран, зупиниться ліфт чи перегорить лампочка в під’їзді, рідко зустрінеш жеківця, який поспішає до вашого будинку для усунення пошкоджень. Хоча заміна лампочок у під’їздах, прибирання сходів, утримання в порядку дитячих майданчиків та контроль за справністю всіх внутрішньобудинкових комунікацій є прямим обов’язком житлово-комунальних господарств. Якщо ж режим надання послуг, їх якісні та кількісні показники не відповідають нормам, жеки зобов’язані поінформувати споживачів письмово або через засоби масової інформації про невідповідність мінімально достатнього рівня послуг та зменшити суму плати за послуги, що надаються споживачеві. Проте чи бачив хоч хтось коли-небудь подібне оголошення?
Якщо у ваших будинках встановлено побудинкові чи поквартирні засоби обліку, не допускається виправляння плати без урахування їх показань. Знімання показань лічильників має здійснюватися один раз на місяць у присутності і за сприяння представника виконавця послуг, якщо це потрібно. Якщо ж встановлено поквартирні лічильники — знімання показань щомісяця проводить сам наймач, власник квартири або представник жеку, який має право контролювати правильність оформлення платіжних документів споживачем.
Якщо ж у вас виникнуть сумніви щодо правильності показань лічильників, можете подати заяву про їх перевірку. Коли виявлена в показаннях засобів обліку помилка виходить за межі, встановлені паспортом такого засобу на експлуатаційний термін, жеки мають виконати перерахунок за споживання води або тепла з моменту виходу з ладу засобу обліку.
У якому ж випадку можна розраховувати на перерахунок плати за послуги жеків?
Якщо такі випадки у ваших будинках мають місце, зверніться зі скаргою до жеку, що вас обслуговує. Протягом п’яти днів комісія жеку повинна відвідати вашу оселю, провести контрольні заміри, на основі яких або здійснить перерахунок, або вишле вам мотивовану відмову, яку можна оскаржити в судовому порядку.
Крім цього, захистити себе можна і через місцеве управління із захисту прав споживачів.
Наталія Хоменко.