Зазвичай травень є піком туристичного сезону в Львові. У цей час у місті проводяться численні фестивалі, а площею Ринок ходять десятки туристичних груп, які розмовляють польською, російською, німецькою, англійською та іншими мовами. Однак звичного пожвавлення в туризмі цього року не спостерігається. За словами власників ресторанів, якщо заклади харчування у центрі Львова будуть заповнені на 60—70% від досягнутого минулого року, то це вже неабиякий успіх.

За словами голови Гільдії рестораторів міста Марка Зархіна, лютий нинішнього року виявився катастрофічним — деякі ресторани стояли майже порожніми, у більшості спад сягнув 50 відсотків від звичної наповнюваності. Згодом ситуація трохи поліпшилася, але, як визнає підприємець, не істотно: «За час моєї роботи у цьому бізнесі це найгірша ситуація». За його словами, є декілька причин такої ситуації, перша з них — відсутність у людей настрою відвідувати кафе і ресторани — нині люди віддають перевагу сидінню вдома перед телевізором, а галузь харчування надзвичайно чутлива до настрою людей.

Друга причина — радикальне зменшення потоків туристів до Львова. І врешті — різке зростання цін на продукти, які є основною сировиною галузі. Водночас відвідувачі не готові платити більше, оскільки не мають на це грошей. При цьому Марк Зархін каже, що ресторани не мають можливості зменшувати ціни, оскільки чимало з них працюють з нульовою маржею.

Досі найбільше туристів до Львова приїжджало з Польщі, Росії, Німеччини, але переважну частину становили вітчизняні мандрівники. Однак у зв’язку з політичною ситуацією потік іноземних туристів істотно зменшився — констатує голова Асоціації розвитку туризму Львівщини Андрій Мацелюх. Зокрема, польське МЗС нині не рекомендує своїм туристичним фірмам організовувати поїздки в Україну. Водночас російські та білоруські туристи стали жертвами російської пропаганди, тож бояться їхати до України. Щодо українців, то через нестабільну економічну ситуацію вони просто не хочуть мандрувати.

Львів.