Нотаки про VІ Міжнародний журналістський автопробіг «Дорога до Криму: проблеми та перспективи»
Упродовж червневого тижня під прапорами генерального спонсора та страховика автопробігу «Страхової групи «ТАС» подорожували і працювали майже 100 журналістів України, Литви, Німеччини, Росії.
Біля стін парламенту на урочистому мітингу з нагоди старту автопробігу екіпажі проводжали народні депутати, відомі політики, бізнесмени, працівники преси, представники організаторів акції, а це — Всеукраїнський автомобільний клуб журналістів, Всеукраїнський благодійний фонд «Журналістська ініціатива», Український фонд миру, Всеукраїнська екологічна ліга, Департамент ДАІ МВС України та Автомобільна федерація України.
Вітання учасникам надіслали керівники уряду і парламенту. Утім, проводи не обмежилися напутніми словами: у колоні машин дорогами Київщини і Черкащини проїхав голова Державної туристичної адміністрації України Валерій Цибух — співголова оргкомітету автопробігу.
6 червня колона з трьох десятків машин вирушила дорогою на східний Крим. Дорогою до Феодосії та Керчі учасники автопробігу відвідали багаті на унікальні експонати музеї Переяслав-Хмельницького, поклали квіти до пам’ятника Тарасу Шевченку в Каневі, побували у цехах Національної акумуляторної компанії «ІSTA» у Дніпропетровську, оглянули місця козацької слави на мальовничій Хортиці, відкрили для себе археологічну пам’ятку світового значення Кам’яну могилу і від холодної зливи сховалися на підприємствах торгової марки «Медовый город» у Мелітополі. На стаціонарному Чонгарському посту під час всеукраїнського рейду з безпеки дорожнього руху працівники ДАІ вразили журналістів блискавичним затриманням викрадача автомобілів. Після Джанкою дві групи автопробігу злилися в єдиний колектив, до якого приєдналися й екіпажі місцевих колег. Журналісти, що йшли другим маршрутом, ділилися приємними враженнями від екскурсії на підприємства ДАК «Хліб України», які вони відвідали у Миколаєві. Обидва маршрути зійшлися в думці, що порівняно з минулим роком стан доріг, які ведуть до Криму, значно поліпшився.
Перше купання в морі — нічне (як і решта, бо вдень у журналістів — напружена робота). Прогулянка набережною з улюбленим пивом автопробігу «Славутич безалкогольне». За кілька метрів від моря зеленою «залізничною алеєю» пробігає... поїзд. Феодосія — оригінальне, красиве місто, де є практично все для приємного і змістовного відпочинку: знаменита картинна галерея художника-мариніста Івана Айвазовського, музеї краєзнавчий і письменника Олександра Гріна, численні пам’ятки архітектури.
З маршрутами зеленого туризму та можливостями санаторно-курортного лікування у Східному Криму учасники автопробігу мали змогу ознайомитися за допомогою Всеукраїнської спілки працівників асоціацій підприємств і організацій туристичної сфери «УкрСоюзТур». Автопробіг вирушив за 50 км від Феодосії у селище Щолкіне — до мальовничого екологічно чистого місця біля підніжжя Державного заповідника «Казантип». Природна краса цього куточка Криму вражає вишуканістю скель, бухточок і степовим різнотрав’ям. До Ленінського району їдуть переважно ті, хто скучив за природою, не зіпсованою цивілізацією. У цій частині Кримського півострова немає великих промислових підприємств. Лише кілька років тому соціально-економічний розвиток Східного Криму активізувався завдяки будівництву магістрального газопроводу Джанкой—Феодосія—Керч. За сприяння НАК «Нафтогаз» — компанії, яка заправляла журналістські автомобілі протягом усього автопробігу, керівництво ДАК «Чорноморнафтогаз» люб’язно надало змогу журналістам оглянути один з об’єктів своєї виробничої бази — самопідйомну плавучу бурову установку на Північно-Булганакському газовому родовищі. Цього літа родовище дасть газ. Видобувне обладнання вперше в СНД буде розміщено на дні моря. Завдяки впровадженню природоохоронних технологій екологічних проблем нафтогазова компанія не створює.
Екологічна чистота підприємств не в останню чергу цікавила журналістів та організаторів. Як зазначив один із організаторів автопробігу, голова Всеукраїнської екологічної ліги Анатолій Толстоухов, «це одна з найважливіших проблем сучасності, від розв’язання якої залежить не тільки сьогодення, а й майбутнє життя наших дітей та онуків». На важливості збереження природи та розвитку комплексу рекреаційних послуг у Криму наголошувала й Людмила Супрун — керівник Українського фонду миру, який також є співорганізатором автопробігу.
Наступного дня журналісти відвідали Керч, яку називають містом біля двох морів, містом рибалок, а ще — кладовою історії. З вершини гори Мітрідат, на схилах якої знаходяться численні археологічні пам’ятки, видно острів Тузлу — популярний віднедавна об’єкт інтересу гостей міста.
Видовищне змагання з автослалому «Кримське літо-2004» відбулося після повернення кавалькади автомобілів до Феодосії. Серед кращих автослаломістів виявилися одесити (авторська телепрограма «Зелений фургон») і литовський екіпаж Стасиса Грігалюнаса (газета «Lіetuvos zіnіos»). Чудові дорожні холодильники, електроінструменти та інші призи вручила усім переможцям слалому компанія «Роберт Бош».
Після дружнього банкету з блискучою програмою кращих дитячих колективів Феодосії та звичною продукцією «Союз Віктан», наступного ранку учасники автопробігу поверталися до Києва. Подолавши трасу коротким маршрутом — через Херсонщину й Миколаївщину, де, слід зазначити, дороги відрізняються якісним покриттям, гостинністю вразила зупинка на обід — у ресторані готелю «Інгул» поблизу Миколаєва.
Майже у кожному місті, де зупинявся автопробіг, нас зустрічали представники генерального страховика та спонсора — «Страхової групи «ТАС». Як згодом пояснив представник столичного офісу «ТАС» Віктор Радішевський, регіональних підрозділів у цієї компанії 39, а на терені АР Крим їх 5. Фахівці радять: вибираючи страхову компанію, цікавитися, чи солідні в неї засновники та партнери-перестраховики, скільки років компанія працює на ринку, чи входить до десятки найкращих у страховому бізнесі, чи має мережу філій. Тому й не дивно, що, отримавши детальну інформацію, після завершення автопробігу значна частина його учасників вирішила звернутися за страховими полісами саме до цієї компанії.