На прийом до валеолога Дарницького центру здоров’я міста Києва Володимира Маєвського мама привела свого сина зі скаргами на понижену згортуваність крові. У хлопчика спостерігалися часті носові кровотечі, навіть за найменшої ранки важко було зупинити кров.
Як не дивно, причину підвищеного рівня тромбоцитів валеолог убачив у... комп’ютері, за яким хлопчик весь час просиджував удома. Він настільки «переселився» у віртуальний світ, що почав втрачати відчуття реальності.
Згідно із східним ученням, душа і кров ототожнюються. Образно кажучи, почуття власного «Я», пробиваючись назовні через кровотечі, намагалося зупинити процес деградації особистості.
Дізнавшись про суть своєї хвороби, школяр свідомо став менше проводити часу біля електронної машини. Він відчув поліпшення стану здоров’я, про що свідчив і аналіз складу крові.
Ситуацію коментує доктор медичних наук, професор, заступник директора Інституту гігієни і медичної екології ім. О. Марзеєва АМН України, головний спеціаліст з гігієни дітей та підлітків МОЗ України Надія ПОЛЬКА:
— Комп’ютеризація шкільного процесу, безсумнівно, справа прогресивна. Але як бути із шкідливим впливом відеозасобів на підростаюче покоління?
Негативно ставлюся, скажімо, до електронних версій підручників, які набувають популярності. Чи добре, що учні — майбутні батьки — більше часу проводитимуть біля монітора, зчитуючи інформацію не з книги, а з екрана?
Програмний продукт, подача інформації, якість зображення — це, зокрема, передбачено державними санітарними нормами і правилами. Залишається тільки дотримуватися цих вимог.
Проте в комп’ютерних клубах, інтернет-кафе, де основний контингент — підлітки, ігрові технології не проходять ні педагогічної, ні психологічної, ні медичної експертиз. За нашим відбірковим опитуванням, у комп’ютерних клубах підлітки проводять від двох до шести, а то й 16 годин на добу...