Хочу звернути увагу на зміст шкільної освіти. Не секрет, навчання ускладнилося, і багато хто вважає, що так і має бути.
Пам’ятаю, раніш у школі чотири роки витрачали на додавання й віднімання у стовпчик. І тільки в п’ятому класі переходили до множення і ділення. Училися ми від простого, тренували пам’ять і відпрацьовували навички лічби.
Сьогодні без калькулятора не обходиться ніхто, тому поступово забувають таблицю множення — основу математичних розрахунків.
Нині говорять про спад професіоналізму й компетентності дипломованих фахівців. Я бачу причину в ускладненні освіти. Природу не обдуриш, тому що є закони розвитку мислення, закони поступовості, про що писали у своїх працях Ушинський і Сухомлинський. Необхідно на ранніх періодах навчання використовувати наочність, а мислення тренувати рішенням легких задач. На це тепер не звертають уваги, а даремно. Ми стали випускати зі шкіл учнів, що розв’язують задачі за готовими формулами, але не вміють застосовувати нестандартні методи мислення — такої здатності сучасна школа не закладає. На мій погляд, шкільну оосвіту треба не ускладнювати, а спрощувати. Адже для педагога головне — не нашкодити. І в цьому сенсі випереджальне навчання не на користь.
Г. Денисова, вчителька-пенсіонерка.
Сімферополь.