Щороку керівництво сталевих магістралей країни виділяє від 20 до 30 мільйонів гривень, щоб поліпшити технічний стан залізничних переїздів, зробити їх такими, щоб у зоні підвищеного ризику траплялося якомога менше всіляких порушень і ДТП. Особливо багато зроблено на лінії швидкісних поїздів зі столиці до Харкова і Дніпропетровська — одних лише шляхопроводів споруджено 14 у різних рівнях.

Проте кількість ДТП на переїздах, на жаль, не зменшується. Торік, приміром, їх було 155, а цього року — 47. Найнебезпечнішими є оті 5—6 щорічних ДТП, коли водії, грубо порушуючи правила дорожнього руху, проникають на проїзну частину залізниці, до потяга. Здебільшого випадки зіткнень автотранспорту з поїздами трапляються на переїздах, не обладнаних системою автоматики і охорони (із 6 тисяч переїздів у нас оснащено лише третину) і де рух потягів незначний. Показово і те, що всі ДТП у цій зоні трапляються з вини водіїв. Упродовж 2002—2003 років жодного випадку через несправність роботи технічних засобів залізниці не зафіксовано. З усіх минулорічних наїздів автотранспорту на залізничні переїзди лише в одному порушниками визнано обидві сторони.

«Укрзалізниця» поступово підвищує швидкість руху міжобласних поїздів до 140 км/год. Фахівці Головного управління колійного господарства «Укрзалізниці» разом із працівниками Науково-конструкторського і технологічного бюро цього відомства розробили принципово нову модель роботи та захисту залізничних переїздів, запровадження якої, на їхню думку, унеможливить зіткнення на перехрестях колій з автошляхами.

— Нова система, — каже начальник Головного управління колійного господарства «Укрзалізниці» Дмитро Костюк, — передбачає три рівні захисту проїзної частини залізниці від потрапляння на неї автотранспорту. Так само передбачено трирівневу безпеку роботи усіх пристроїв на переїзді. Нова модель, окрім звичних дорожнього попереджувального знака  при наближенні до зони підвищеного ризику, світлофорів, сигналу-ревуна і чотирьох шлагбаумів, матиме загороджувально-бар’єрну установку (ЗБУ), лазерну та електронну системи автоматичного захисту рухомого складу на переїзді, контролю за пошкодженням його обладнання та сповіщення про це чергового і машиніста потяга.

При появі на блок-дільниці поїзда — стає могутнім бар’єром, своєрідною «китайською стіною» перед кожним порушником. 

Пропоноване нове обладнання поки що експериментальне, воно може обійтися залізничникам до півмільйона гривень за кожний обладнаний переїзд. Окупиться воно, як вважають фахівці, за 5—6 років експлуатації. Передбачаено, що восени цього року випробовуватимуть два переїзди — на Придніпровській і Південно-Західній залізницях.