У Феодосійській картинній галереї імені великого мариніста відкрито виставку. Вперше для загального огляду представлено маловідомі твори художника, присвячені українській тематиці. Не менш цікаву експозиція підготовлено у відреставрованій кімнаті-сейфі. Там демонструють особисті речі, документи і ордени майстра пензля. Вперше навколо одного з його парадних автопортретів із запасників розмістили не бачені відвідувачами численні нагороди поета моря. Найпочесніші відзнаки багатьох держав годі перелічити: «Білий орел», Олександра Невського, кілька Володимира, Анни, срібні зірки з урочистими написами, французький орден Почесного легіону, Золота медаль від Папи Римського Григорія ХVІ, численні адреси, що мають художню цінність, — оздоблені сріблом масивні ювілейні оксамитні й сап’янові теки, ордени і медалі за благочинність для Феодосії, допомогу молодим художникам, дитячим сиротинцям, бідакам різних національностей...
Та ніхто вже не побачить вищу турецьку нагороду —орден Османа, яку разом з цілою жменею інших Іван Костянтинович викинув у море після скоєного новим правителем геноциду вірмен. Вражений різнею земляків художник Айвазян повідомив тоді турецькому консулу, що султан може так само вчинити з його картинами.
Черга до галереї більшає з відкриттям курортного сезону. Адже у відновленій її частині, у великій вітальні з камінами, з’явилися найвідоміші шедеври майстра, а в залі, де їх виставляли раніше, розташувалася виставка сучасного мистецтва. Та навіть омолоджена будівельниками вся скарбниця картин не у змозі вмістити доробку мариніста — шість тисяч полотен. Тож у перспективі — спорудження нового павільйону.
Нині на першій черзі масштабної реставрації головного скарбу феодосійського курорту будівельники вже освоїли понад мільйон гривень — реставрували кілька виставкових залів, замінили на монолітні залізобетонні перекриття двох поверхів. Адже деякі кімнати стали навіть небезпечними для відвідувачів. Особливо турбували струхлявілі перекриття — ще в 1880 році поклали дерев’яні бантини, які тримали стелю. Такого капітального ремонту збудована майже 125 років тому, донедавна вкрита тріщинами і дірками в даху, всесвітньо відома галерея ще не бачила. До того ж реставрація відбувається у суворій відповідності з кресленнями і записами самого художника. Навіть плінтуси і люстри виконано за ескізами Айвазовського.