Під таким гаслом міжнародний фонд «Відродження» у Криму почав реалізацію відразу двох проектів у рамках програми «Посилення впливу громадянського суспільства». Проекти «Мультикультурна освіта — як основа толерантності міжнаціональних відносин у Криму» і «На шляху до громадянського суспільства на півострові», сприятимуть розвитку толерантних стосунків між представниками різних народів і автономії та створенню моніторингу, що постійно діє, з прав людини, зокрема, корінних народів і нацменшин.
Поштовхом до дії став тривожний дзвінок, який пролунав після останніх соціологічних досліджень серед старшокласників сімферопольських, севастопольських і бахчисарайських шкіл. Група кримських учених дійшла висновку: кримських дітей змалку виховують у нетерпимості до представників інших національностей. Тож співробітники кримського відділення Інституту сходознавства НАНУ й міжнародного фонду «Відродження» заходилися над вихованням кримчан різних національностей у дусі терпимості одне до одного, поваги прав кожного громадянина країни й усіх інших народів.
Перший проект почав утілювати Інформаційно-дослідницький центр «Інтеграція й розвиток» спільно з деякими неурядовими організаціями, учбовими і науковими установами. Одним із головних напрямів роботи стало забезпечення освіти різними мовами, а також вивчення рідних мов відповідно до потреб дітей і дорослих. Для цього треба забезпечити передусім програмно-методичну основу цього процесу, вважають ініціатори проекту, мета якого сприяння взаєморозумінню, впровадженню принципів толерантності міжкультурного утворення й взаємоповаги серед представників обох гілок влади, лідерів громадських організацій та ЗМІ. Міжкультурне утворення запроваджується через створення цілої низки курсів і семінарів.
Другий проект передбачає моніторинг стану дотримання законів України в царині прав корінних народів і нацменшин та залучення до процесу прийняття рішень на всіх рівнях. Головна мета — підвищення професіоналізму правозахисників, проведення моніторингу прав представників етнічних співтовариств Криму, розвиток моніторингу дискримінації і нетолерантного ставлення до цих співтовариств, залучення їх до процесу прийняття рішень державними органами управління. У рамках проекту й допомоги громадським організаціям, які відстоюють права різних етнічних співтовариств Криму, й навчання правозахисників.
Два нові проекти фонду із загальним бюджетом 150 тис. доларів спрямовані й на те, щоб навчити кримських педагогів не прищеплювати дітям ненависть одне до одного і з`ясувати, чи дотримуються на півострові права національних меншин. До виконання своїх програм фонд залучив міністерство освіти й науки півострова, місцеве відділення Інституту сходознавства, Лігу кримськотатарських юристів і заступника голови Верховної Ради Криму Ільмі Умерова. Основою діяльності стали проведені в стінах Верховної Ради автономії перші в Україні депутатські слухання з дотримання прав людини. Готують і спеціальну літературу для малюків і учнів. Уже розроблено курс для дошкільних закладів із робочою назвою «Кримський віночок». Адже, запевняють фахівці, національна свідомість формується у дітей з трьох років. Важливо саме в цей час виховати почуття дружби, дати позитивну інформацію про представників різних культур і релігій.
Крим.