Пенсіонери — люди неспокійні. У них своя логіка. Тому вони встають о п’ятій годині ранку і йдуть до районного Пенсійного фонду, щоб бути першими в черзі до фахівця. Під час чекання розмови здебільшого точаться про почату в країні реформу. Правду кажучи, невдоволених чимало. Багато хто розраховував на значно більше підвищення своєї пенсії з огляду на стаж роботи на виробництві. Але тільки 30 відсотків літніх жителів Ленінського району міста Луганська мали істотне збільшення своєї пенсії, решті з цієї категорії довелося задовольнятися збільшенням у розмірі до 6,30 грн.
Завдяки публікаціям у центральній і місцевій пресі нової методики розрахунків при нарахуванні пенсій люди змогли самі прорахувати очікувану суму, підкріплюючи результат необхідними документами. Непорозуміння вносить змінений розмір середньої заробітної платні за 2002 рік з 376 грн. на 306,45 грн. Населення плутається у своїх розрахунках і висловлює претензії, у першу чергу, працівникам фонду. З’ясування цих обставин затягує процедуру прийому громадян.
— Сьогодні часто виникають питання з приводу пільги: вилучення 10 відсотків із заробітної платні для нарахування пенсії періодів до 60 календарних місяців за умови наявності певного стажу роботи, — розповідає заступник начальника управління, начальник відділу пенсійного забезпечення управління Пенсійного фонду в Ленінському районі міста Луганська Наталія Єльникова. — Нерідко виникає неординарна ситуація, коли дуже важко знайти правильне рішення. Новий закон сьогодні проходить обкатування. Іноді доводиться звертатися за роз’ясненнями у вищі органи.
Ленінський Пенсійний фонд змушений перейти на талонну систему обслуговування клієнтів, і це пояснюється прагненням поліпшити якість обслуговування. Вранці кожен фахівець видає 20—25 талонів. Загалом десять фахівців у визначені два дні робочого тижня приймають майже 500 пенсіонерів. Утім, у неприйомні дні відвідувачів теж обслуговують. До речі, таку консультацію організовано лише в Ленінському Пенсійному фонді, за що йому дуже вдячні пенсіонери.