Літо додає чимало клопоту працівникам ДАІ. Адже в країні тисячі автобусів, які давно вичерпали свій ресурс, але продовжують перевозити людей. Хоч і є розпорядження глави держави не випускати на лінію такі транспортні засоби, нерідко вони ще курсують дорогами, оскільки нема за що купити нові. Чим це інколи закінчується, знаємо з повідомлень ЗМІ.
Щоб зарадити безпеці руху, в нашій країні до 27 червня триває операція «Автобус». Начальник відділу ДАІ Печерського району столиці Віталій КВАША розповідає про те, як вона проходить у межах цього району.
— Як свідчить практика, — каже Віталій Іванович, — найбільше ДТП трапляється з автобусами, що їх використовують більш як 10 років. Тому до них, їхніх господарів та до водіїв особлива увага. Щоб пасажири не страждали через чиюсь недбалість чи неуважність і проводиться операція «Автобус». Її мета — попередження та профілактика на пасажирському автотранспорті всіляких порушень, підвищення технічної готовності транспортних засобів. До цього спонукає і те, що за чотири місяці нинішнього року з вини водіїв автобусів у країні сталося 119 дорожніх пригод, в яких є загиблі та поранені. Особлива увага до водіїв — чи мають відповідну категорію для перевезення пасажирів, чи пройшли обов’язковий медогляд.
Основний тягар під час проведення операції «Автобус» припадає на наш техвідділ, який очолює старший інспектор ДАІ Сергій Бачинський. А загалом до операції залучено понад 30 працівників відділу. Патрульно-дорожну службу несуть підрозділи в три зміни — дві вдень і одна вночі. Щодня про виконану роботу ми звітуємо управлінню ДАІ столиці.
— І що в тих звітах?
— Кількість оглянутих автобусів за добу, скільки серед них виявлено несправних, чи в усіх водіїв є дорожні листки з відмітками лікарів і механіків, скільки знято державних знаків, затримано водіїв і яких категорій, за які порушення і як їх покарано тощо.
— Подейкують, що начальство вам доводить норму виявлення та покарання порушників...
— Ніякої норми немає. Усі даішники працюють чітко над порушеннями. Скільки виявили, стільки й подаємо...
— І яке ж місце займаєте зі своїми показниками з-поміж 10 районів столиці?
— Посідаємо, як то кажуть, золоту середину — 5—4 місце. І для цього є вагома причина: в нашому районі немає автобусних парків, найбільше їх у Шевченківському, Голосіївському, Дарницькому та Дніпровському.
— Які марки автобусів найбільше завдають вам клопоту?
— Старі «Ікаруси», ЛАЗи, ПАЗи, які вже дихають на ладан. Відрадно, що дедалі більше в столиці можна побачити мінських автобусів. У них дизайн приємний, двигуни тихі і не чадять.
— Літо — це масовий відпочинок не тільки дорослих, а й дітей. Що нового тут цього року?
— Найголовніше залишається: увага і ще раз увага до перевезень дітей. Є спеціальні вимоги, які, крім усього, передбачають супровід даішниками автобусів з дітьми до місць відпочинку.