Орієнтуючись на європейські стандарти, українські залізничники щороку намагаються впроваджувати швидкісні поїзди. Їх уже пустили до Кракова, Харкова і Дніпропетровська. І ось нещодавно відправили у перший рейс з Києва до Хмельницького новий швидкісний потяг — «Подільський експрес» (№181/182).
Міністр транспорту, генеральний директор «Укрзалізниці» Георгій Кірпа, відкриваючи новий маршрут, зауважив, що працівники сталевих магістралей незабаром покриють країну мережею швидкісних поїздів, до того ж денних, до всіх обласних центрів.
«Подільський експрес» вигідно відрізняється від йому подібних: у дорозі він не 8 годин, як його попередник, а 4 год. 30 хв., і курсує лише вдень — з Києва вирушає о 6.20, а з Хмельницького — о 16.30. Вартість проїзду у вагоні першого класу — 23,22 грн., а другого — 14,31 грн. Поїздка в автобусі за цим самим маршрутом триватиме значно довше й коштуватиме 25 грн.
Новенький потяг має досить привабливий вигляд; про нього не скажеш, що він реставрований. Вагони-ресторани німецького виробництва 1974 року випуску на Бидгощському вагонобудівному заводі (Польща) та в Бахмацькому депо Південно-Західної залізниці так майстерно переобладнали й оснастили, що нині їх не впізнати.
У шести комбінованих вагонах (саме стільки їх має експрес) м’які крісла. Є тут шестимісні купе для сімейних чи ділових поїздок, а загалом — усе тут сприяє тому, щоб затишно і зручно долати час та дорогу. У вагоні 64 місця, 55 — для пасажирів другого класу в загальному салоні і 9 — для першого класу у двох невеличких ізольованих купе. Потяг зупиняється лише двічі по 2 хвилини — в Козятині та Вінниці. Рівень сервісу, який тут надається пасажирам, відповідає європейським стандартам Іntercіty.
Пуск експреса в період зрослого попиту на пасажирські перевезення до Хмельницького (у місті діє один з найбільших у країні оптових ринків) — подія непересічна. Важливо і те, що він дав змогу вивільнити два пасажирські состави і перекинути їх на інші напрямки.
Реставрація вагонів і введення нових маршрутів, особливо денних поїздів, вимагають збільшення пропускної можливості рейкових доріг, будівництва нових шляхопроводів і насамперед автомобільно-залізничного мосту через Дніпро в районі Видубичів у Києві. З уведенням у дію останнього можна буде організувати рух потягів у східному напрямку зі швидкістю до 200 км/год. Із столиці до Харкова, наприклад, пасажири зможуть добиратися, як підкреслив Георгій Кірпа, менш ніж за три години.