Що в літню спеку може бути кращим від пляшки пива? Знавці на це запитання відповідають однозначно: пляшка гарного пива. Приємний смак прохолодного напою благотворно діє на смакові рецептори, заспокоює розпашілий організм, знімає дратівливість, налаштовує людину на розмірений, спокійний лад, створює настрій, коли можна поговорити про речі начебто й абстраговані, однак важливі, непомітні, але цікаві.
Наприклад, таке запитання: протягом якого часу трейлер, навантажений порожніми пляшками, можна розвантажити, пляшки простерилізувати, етикетки з них зняти, якість пляшок перевірити, наповнити їх пивом, охолодити його, наклеїти нові етикетки, розмістити готову продукцію в ящиках і завантажити ними трейлер? Одразу скажемо, що необхідні для цієї процедури операції названо не всі, а значить, часу знадобиться більше. Отже? Не знаєте... Взагалі, однозначної відповіді немає. Все залежить від того, де це відбувається. На київському підприємстві ЗАТ «Оболонь» процедура триватиме хвилин п’ять—десять, не більше.
Справа в тому, що недавно на заводі було запущено найпотужнішу в Україні лінію розливу пива. Нове обладнання, вироблене світовим лідером виготовлення устаткування для пивоваріння — німецькою компанією KHS, має фантастичну продуктивність: 110 тисяч пляшок за годину. За оцінками експертів, її введення дало змогу пивзаводу ввійти до трійки найбільших підприємств галузі в Європі. За словами присутнього на церемонії запуску лінії голови правління KHS доктора Франка Руля, потужніших ліній у світі не випускається. Крім того, оболонська — унікальна, вона не має аналогів не тільки в Україні, але й Європі.
Використовуване на лінії устаткування дало змогу автоматизувати не тільки миття пляшок, розливання пива, наклеювання етикеток і контроль якості, але й розвантажувально-навантажувальні роботи. За роботою устаткування, розташованого на площі 4 тис. квадратних метрів, стежать кілька осіб. Процес повністю автоматизовано, керування здійснюється через спеціальні комп’ютерні програми. Крім численних автоматів, у роботі задіяно шість роботів, а додатковий мийний апарат німецькі фахівці спроектували за спеціальним замовленням «Оболоні». Він ідеально очищає порожню тару і гарантує практично медичну стерильність кожної пляшки. Не загрожують любителям оболонського пива і травми від ушкоджених пляшок — за цим стежать дуже чутливі автоматичні «інспектори».
Не менше уваги приділено і процесу наповнення пляшок, під час якого необхідно максимально зберегти якісні показники бурштинового напою. Технологія розливу, завдяки потрійному вакуумуванню (видаленню з пляшки шкідливого для напою кисню і заміни його вуглекислотою), значно збільшує стійкість пива, дає можливість зберегти його первинний смак.
А якість продукції, у тому числі й пива, на «Оболоні» є основним пріоритетом виробництва. Вона забезпечується не тільки новітнім высокотехнологічним устаткуванням (велику його частину складають вироби KHS, встановлені протягом кількох останніх років), не тільки майстерністю оболонських броварників, але й ретельним добором вихідних інгредієнтів.
Будь-який напій починається з води. Свого часу при проектуванні чехами заводу основним критерієм вибору конкретного місця (а варіанти розглядалися різні), стала наявність підземних водоносних горизонтів. Місцева вода, що добувається з двохсотмільйонолітніх шарів з глибини в три сотні метрів ідеально підходить для пивоваріння.
Крім численних і авторитетних вітчизняних експертиз, були й інші. Наприклад, п’ять років тому дослідження води із оболонських свердловин проводила чеська фірма «КАР» — офіційний експерт ЄБРР. Її фахівці повністю підтвердили відповідність води АТ «Оболонь» стандартам ЄС 98/83/ES. Крім того, заводські фахівці постійно стежать за якістю води, оскільки від цього залежать і безпека споживачів, і смакові якості продукції.
Але вода — лише одна із складових успіху. Солод «Оболонь» готує із ячменя, вирощеного членами сільгоспасоціації «Оболонь» на спеціально відведених ґрунтах, з насіння певних сортів, наданих АТ. Так само вирішують оболонці й проблему постачання хмелю.
Втім, суха статистика свідчить про якість оболонського пива, мабуть, красномовніше перелічених фактів. «Оболонь» постачаєє пиво до 17 країн — від Англії до Південної Кореї. З 1985 року головне підприємство збільшило виробництво бурштинового напою майже в п’ять разів. І процес цей триває. За словами президента ЗАТ «Оболонь» народного депутата України Олександра Слободяна, вивчення тенденцій розвитку ринку і зростання попиту на пиво марки «Оболонь» привело свого часу керівництво компанії до рішення про глобальну реконструкцію, спрямовану на значне збільшення виробничих потужностей.
Загалом нинішнього літа «Оболонь» зможе порадувати любителів пива достатньою кількістю напою традиційно високої якості. А ось асортимент його зміниться. До тих марок, що вже полюбилися споживачам, як пообіцяв О. Слободян на відкритті нової лінії, додасться ще одна. Отже, чекаємо від «Оболоні» нових приємних сюрпризів.