Традиційно День працівників місцевої промисловості відзначали першої неділі червня. Нічого не змінилося. Проте, коли я поцікавився успіхами цієї галузі в одній з міськдержадміністрацій, раптом почув: «Хіба ви не знаєте, що вона існує лише формально, бо її розтягли по інших галузях?»
Коли я переказав це голові ради державного концерну «Укрмісцевпром» Валентинові Жукову, його зачепило за живе. Структура його концерну нині охоплює 12 підгалузей, майже 250 підприємств: від швейного виробництва і деревообробної промисловості до побутової хімії та металообробки. Взагалі, каже Валентин Жуков, місцева промисловість почала здавати на зорі незалежності, на два роки пізніше за інших, тільки 1994 року. Але вже починаючи з 1999-го за обсягами реалізації продукції пішла вгору. Міркуйте самі.
1999 року виконання плану сягнуло 110 відсотків, а далі почало зростати — 118, 109, 108,9... Тож галузь є і нині вона процвітає! Зазвичай підприємства місцевої промисловості — це невеликі (від 50 до 500 чоловік) мобільні колективи, де вміють здивувати і високою продуктивністю праці, і витонченою професійною майстерністю. Валентин Жуков не втримався, щоб не похвалитися.
— Скажіть, а ви сиділи в нашому кріслі з лози?
Я сидів, дуже зручно. І рекомендую поставити по кілька таких крісел у місцевих держадміністраціях, щоб пам’ятали: така галузь є!
***
Своє друге народження колектив Лубенського навчально-виробничого підприємства Українського товариства глухих цілком справедливо пов’язує з іменем свого директора Ольги Давиденко. Саме вона в тяжкі часи для підприємства — у розпал економічної кризи кілька років тому — зуміла націлити людей на відродження виробництва, знайшла замовлення. Передусім удалося погасити борги, і нині в цехах робота кипить у дві зміни. Специфіка виробництва диктує свої умови: із 180 працівників більше половини — інваліди. І якщо за радянських часів тут випускали чотири найменування продукції, то нині — більш як 200. У номенклатурі переважно спецодяг, постільна білизна, куртки тощо. Шиють і для вітчизняних споживачів, і на експорт, зокрема для США і Голландії, а в планах — освоєння нових ринків і нові замовлення.
Григорій ГРИНЬ.