Мешканця Миколаєва, кандидата технічних наук Віктора Григоренка просто розгнівило недавнє повідомлення про те, що під контролем експертів США у нас розпочалося знищення стратегічних бомбардувальників Ту-22. І що до кінця наступного року буде знешкоджено 31 такий літак. Підняв на ноги колег-однодумців: кому-кому, а вам же, мовляв, відомо, що в найбільш розвинених країнах, і в першу чергу в тій же Америці, уже зараз 40—60 відсотків електричної енергії виробляється газотурбінними агрегатами...
Тут треба пояснити, що справа, до якої причетний Віктор Григоренко, пов’язана з конструюванням якраз газотурбінних двигунів, спроможних працювати на найрізноманітніших видах палива. Існуючі нині енергогенеруючі потужності в Україні — ті ж теплові чи атомні електростанції — або максимально вичерпали свій ресурс, або становлять екологічну та техногенну загрозу. А ще й дуже дорога це розкіш — відроджувати їх чи будувати аналогічні нові. Тим часом світова наука і практика останніх літ, вважає Григоренко, засвідчили, що альтернатива традиційним зараз енергопотужностям є. Це газотурбінні електростанції. Яким, навпаки, альтернативи не видно мінімум у нинішньому столітті.
— Півроку вистачить, щоб на базі газотурбінних двигунів НК-22, знятих з важких бомбардувальників Ту-22, «змайструвати» цілком пристойні електростанції, — авторитетно запевняє Віктор Григоренко і додає: — І розпочати цим реструктуризацію енергогенеруючої галузі.
Навіть якщо вони вже сповна і виробили свій льотний ресурс, то в наземних умовах, продовжує Віктор Якович, надійно служитимуть ще не один десяток літ.
У Дніпропетровську багато хто поділяє і гнів, і воднораз здоровий глузд Віктора Григоренка. Який пропонує й наполягає не знищувати, а зберегти газотурбінні двигуни НК-22, що ними були оснащені грізні далекого радіусу дії бомбардувальники Ту-22. А заодно залишити цілими і всі бортові елементи, що входили до систем регулювання, управління та захисту енергокомплексів на стратегічних літаках. Щоб пустити їх у нове діло. Адже якщо цих літаків дійсно три десятки, то це мінімум 60 двигунів. Вони, за підрахунками Григоренка, досягнуть сумарної потужності півтори-дві тисячі МВт. На спорудження ж усіх разом «крилатих» газотурбінних електростанцій знадобиться, стверджує миколаївський «порушник спокою», ледь не в 30 разів коштів менше, ніж на будівництво, скажімо, традиційної станції аналогічної потужності. Звідси фантастична дешевизна «альтернативної» енергії.