Із наближенням жнив зазвичай зростають ціни на пальне, а на зерно, навпаки, повзуть донизу. Водії й аграрники нинішнього тижня змогли в цій сумній закономірності ще раз переконатися. На столичних заправках, приміром, за літр популярного серед власників авто 95-го бензину правлять 2 гривні 70 копійок. Істотно зросли ціни на всі види бензину і дизельку в багатьох регіонах. Чиновники стверджують, що така ситуація виникла через підвищення світових цін на нафту і зупинення одразу двох найбільших вітчизняних нафтопереробних заводів — Лисичанського і Надвірнянського.
До того ж підвищити експортне мито на нафту і нафтопродукти вирішила Росія. В Мінагрополітики, коментуючи ситуацію, вважають, що причин для паніки немає: весняно-польові роботи практично завершено, а якимось адміністративними заходами намагатися знизити ціни на нафтопродукти немає потреби, та й украй складно. У період жнив там сподіваються, що нафтопереробники не відмовляться від своїх зобов’язань продавати пальне за прийнятними для аграріїв цінами.
Водночас пшеницю на біржах реалізують занадто повільно. Подешевшала імпортна, збільшилася кількість пропозицій на вітчизняну, і навіть з’явилися пропозиції пшениці четвертого класу, яка раніше була в дефіциті. З наближенням нового врожаю зернових фахівці пророкують, що процес тільки прискориться. Якщо ж уряд реалізує свій план щодо заставних закупівель пшениці третього класу по 650 гривень за тонну, цей ціновий рівень може стати для ринку орієнтиром.
Хоча оскільки експорт продовольчої пшениці в липні—грудні з України навряд чи буде активно здійснюватися, а внутрішній ринок не зможе спожити всього зерна такої якості, внутрішні ціни можуть бути навіть нижчі, ніж заставні.