Конституційний Суд України відмовив у відкритті конституційного провадження у справі про надання висновку щодо відповідності статтям 157 і 158 Конституції України законопроекту «Про внесення змін до статті 38 Конституції України», яким передбачалося доповнити дану статтю частиною третьою такого змісту: «Громадяни мають право у процесі управління державними справами і в органах місцевого самоврядування використовувати українську мову як державну і російську мову як офіційну».
КС зазначив, що згідно з його рішенням від 14 грудня 1999 року терміни «державна мова» і «офіційна мова» позначають одне й те саме поняття. Конституційний Суд України в цьому рішенні зазначив: «Під державною (офіційною) мовою розуміється мова, якій державою надано правовий статус обов’язкового засобу спілкування у публічних сферах суспільного життя. Конституцією України статус державної мови надано українській мові. Поняття державної мови є складовою більш широкого за змістом та обсягом конституційного поняття «конституційний лад». Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові. Положення статті 10 Конституції України, як і інших статей розділу І «Загальні засади», можуть бути змінені тільки у порядку, передбаченому її статтею 156, шляхом прийняття закону, який затверджується всеукраїнським референдумом».
Оскільки в законопроекті предметом змін є надання російській мові статусу офіційної, що передбачає внесення змін до статті 10 розділу І «Загальні засади» Конституції України, народні депутати України не дотримали вимог частини першої статті 156 Конституції України, згідно з якою такий законопроект подається до ВРУ не менш як двома третинами від її конституційного складу.