зможуть курсувати транспортні засоби після завершення будівництва каналу «Дунай—Чорне море»
Нарешті і ми матимемо судноплавну частину Дунаю — своєрідний малий Босфор, який надійно з’єднає нашу країну з іншим світом. І чекати цього доведеться недовго, оскільки Міністерство транспорту України, погодивши всі застережні природоохоронні приписи, приступило до будівництва першого етапу глибоководного суднового ходу (ГСХ) через гирло Бистре, яке поки що є перепоною на водному шляху з Європи до Чорного моря. Важливість цієї події важко переоцінити, адже йдеться про українську частину 7-го міжнародного транспортного коридору.
Початку будівництва ГСХ «Дунай—Чорне море» передувала велика підготовча робота. Канал уже міг би діяти і приносити державній казні чималі кошти, але окремі екологічні організації і товариства були проти його прокладання через територію Дунайського біосферного заповідника. Тож довелося грунтовно і ретельно, на науковій основі і документально переконувати опонентів у тому, що жодної небезпеки флорі та фауні заповідника канал не створить. Це, до речі, зробили колективи експертів Харківського національного університету, науково-дослідних інститутів НАН України, Українського інституту екологічних проблем Мінекології і природних ресурсів, інституту «Укргідропроект», окремі фахівці з питань дельтоутворень р. Дунай. Загальний аналіз  проекту свідчить: нашою державою повністю витримано міжнародні вимоги, що відповідає принципам Севільської стратегії гармонійного поєднання економічної, екологічної і гуманітарної складових програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» (МАБ).
Як заявив Міністр транспорту, генеральний директор «Укрзалізниці» Георгій Кірпа , під час будівництва та експлуатації ГСХ повною мірою буде реалізовано передбачені проектом природоохоронні заходи, виконано всі нормативні вимоги щодо охорони навколишнього середовища. Канал відповідатиме також міжнародним стандартам і вимогам безпеки судноплавства: тут застосовуватимуть найсучасніші системи навігаційного устаткування та регулювання руху суден, комбіновані системи електронних карт та супутниковий зв’язок.
Завершення першого етапу будівництва каналу (довжина — 3,3 км, ширина на дні — 85 м, глибина — 8,15 м) забезпечить прохід суден із зануренням 5,85 м. Після чого майже 80 відсотків з усіх морських суден та транспортних засобів типу ріка-море зможуть проходити через пониззя Дунаю. Зауважимо лише, що будівництво каналу здійснює державне підприємство «Дельта-лоцман» (Миколаїв), а генеральним підрядником призначено німецьку компанію «Josef Mobіus Bau Aktіengesellchaft», яка запропонувала найвигідніші для замовника умови, зокрема — найменшу вартість днопоглиблювальних робіт, не вимагала передоплати, гарантувала залучення до субпідрядних робіт українських фірм.