Редакція отримала підготовлений Рахунковою палатою матеріал «Про результати перевірки використання бюджетних коштів внутрішніми військами Міністерства внутрішніх справ України».
На 40 сторінках представлено детальний аналіз ситуації. Редакція вважає за потрібне оприлюднити фрагмент підсумкової частини.
«Колегія Рахункової палати, за результатами розгляду матеріалів перевірки, зробила такі висновки:
1. Система управління та використання фінансових і матеріальних ресурсів командуванням Головного управління внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України є неефективною. Допущено бюджетних правопорушень на суму майже 13,4 млн. гривень. 
2. У Міністерстві внутрішніх справ України відсутня належна система внутрішнього фінансового контролю за використанням бюджетних коштів та єдина прозора і контрольована система централізованого матеріально-технічного забезпечення.
4. Міністерством внутрішніх справ України створена система розрахунків доходів спеціального фонду за кожним джерелом надходження на стадії планування, затвердження бюджетних асигнувань і виконання кошторисів доходів і видатків, яка не враховує реальні результати діяльності та потреби всіх підрозділів ВВ МВС України. В результаті фактичні надходження коштів спеціального фонду у 7,8 разу, або на 31,4 млн. грн. перевищують затверджені в державному бюджеті на 2001 рік.
6. Існуюча система використання коштів інвесторів (які, відповідно до чинного законодавства, є бюджетними) на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців та членів їх сімей — неефективна. Будівництво житла в такий спосіб є недоцільним — надання пільг по сплаті податку на прибуток призводить до подвійних втрат держави: недонадходжень до бюджету і знецінення «проінвестованих» коштів. Кінцевим результатом будівництва житла в такий спосіб є істотне його подорожчання, у тому числі шляхом завищення вартості і гальмування вирішення основної проблеми — забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей. Кошти тривалий час відволікаються (передаються в користування підрядників) і вважаються дебіторською заборгованістю, яка на 01.07.2002 становила 145,2 млн. грн. і була повністю прострочена.
9. Процедури закупівель у Головному управлінні внутрішніх військ МВС України проводилися з порушенням чинного законодавства і не були спрямовані на досягнення економічного ефекту від використання бюджетних коштів. Було створено систему, за якої прозорість проведення державних закупівель, конкурентність та об’єктивність при виборі виконавця, раціональне та ефективне використання бюджетних коштів виключалися.
10. Неналежне виконання військово-лікарськими комісіями при військових комісаріатах вимог Основ законодавства України про охорону здоров’я і Положення про військово-лікарську експертизу та медичний огляд у Збройних Силах України призвело до дострокового звільнення з лав внутрішніх військ протягом 2001 року та 9 місяців 2002 року 606 військовослужбовців строкової служби, що зумовило недоукомплектування внутрішніх військ, а також втрат бюджетних коштів на суму 3,9 млн. гривень.
11. У порушення вимог чинного законодавства, командуванням ВВ МВС України майже 0,8 млн. грн. бюджетних коштів використані на цілі, безпосередньо не пов’язані з виконанням їх функцій та завдань. Так, 0,2 млн. грн., замість придбання ліків, перев’язувальних матеріалів тощо, виплачені (при асигнуваннях із державного бюджету) за лікування особового складу медичним закладам МВС України, а 0,6 млн. грн. відволікається щорічно на утримання штатної спортивної команди.
12. Запроваджена Державним казначейством України система звітності щодо виконання державного бюджету за видатками функціонує тільки за територіальним принципом. Відсутність контролю у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів не забезпечує прозорості руху бюджетних коштів та призводить до розбіжностей між показниками звітності Державного казначейства та головного розпорядника. Так, у зведеній річній (за 2001 рік) фінансовій звітності про надходження і використання сум за дорученнями ГУВВ за касовими видатками по КЕКВ 2121 «Будівництво та придбання житла» показало 80 тис. грн., ФЕУ МВС України — 2,8 млн. грн., тоді як Держказначейство України за МВС України врахувало 111,2 млн. гривень.
Р. S. Свої висновки Рахункова палата оприлюднила 2003 року. Тепер, у квітні 2004-го, ця поважна установа офіційно повідомила, що: «Внутрішніми військами Міністерства внутрішніх справ України, внаслідок відсутності у договорах термінів передачі житла, втрачено можливість застосування до суб’єктів підприємницької діяльності штрафних санкцій на суму 101,5 млн. грн., а втрати держави від інфляції становлять 41,2 млн. грн.» Очевидно, ситуація протягом року практично не змінилася.
Редакція зауважує, що в розповсюдженому Рахунковою палатою матеріалі не зовсім зрозумілою є позиція МВС. Отож звертаємося з пропозицією до пана міністра Миколи Білоконя: у разі виникнення бажання висловитися по суті справи або поінформувати громадськість про вжиті заходи «Голос України» готовий надати таку можливість.