Уперше за останні роки Дніпропетровська міськрада винесла на суд усіх городян — на попереднє обговорення — нову транспортну схему автобусних пасажирських перевезень. Однак мешканці міста ініціативу ради сприйняли неоднозначно: одні з оптимізмом, інші — з сумнівами та недовірою. А нині діючі перевізники, передусім ті, в розпорядженні яких маломісткі міні-автобуси, провели навіть два страйки протесту.
Бо передбачено не просто впорядкувати міські маршрути. Неминуча й заміна численних «маршруток» на автобуси середньої та великої місткості. Водночас заплановано на конкурсних засадах перерозподілити серед перевізників самі маршрути. Перевагу надаватимуть тим, хто гарантуватиме і безпеку, і безперебійність роботи міського автотранспорту.
Звідки тоді неоднозначна реакція городян? Дві третини, принаймні офіційно опитаних, наполягають, щоб не чіпали маршрутів, котрі сподобалися мешканцям міста. Удосконалювати, мовляв, скільки завгодно, а «ламати» — зась. Бо нинішні маршрути ніби «витоптані» пасажиропотоками. А зміни, котрі замислено внести, — не всі логічні. Вони можуть спричинити черги, натовпи на зупинках та переповнені салони.
Багато опитаних підозрюють, що транспортну реформу затіяно, щоб автобусно-пасажирський бізнес перерозподілити на користь «великовагових» перевізників. Відібравши його в першопрохідців маловмісних автомобілів.
Дві третини опитаних згодні: з точки зору екології і безпеки на вулицях засилля мікроавтобусів — не кращий варіант. Спротив зумовлює лише вочевидь неприхована та вперта «богданізація» Дніпропетровська. Простежується зацікавленість у закупівлі черкаських «Богданів»... Однак авторитетні висновки фахівців свідчать, що автобус — не довершений і його ще треба доопрацьовувати.
Скажемо й таке: добре, що Дніпропетровська міськрада вирішила обговорити цю гостру проблему з участю всієї громади. Голова постійної депутатської комісії, яка відає транспортом, Олександр Резник повідомив: пропозиції та зауваження від городян надходять сотнями, і їх буде враховано під час сесійних дебатів.
Треба сподіватися, що міська влада на чолі з головою Іваном Куличенком, узявшись за вдосконалення обслуговування пасажирів, доведе, що вміє не тільки обіцяти, а й довершувати почату справу.
Дніпропетровськ.