Без втрат для власного гаманця слухати музику можна вдома. А насолоджуватися улюбленою групою за стійкою бару, де ви — бармен - влетить у копієчку. Так стверджують представники «Українського музичного альянсу» та «Української ліги музичних прав», які виступили на захист авторських прав вітчизняних виконавців. Якщо музика служить комерції, тобто допомагає тим чи іншим чином заробляти гроші, автори, виконавці, виробники фонограм та відеограм мають право отримати винагороду за свою працю. Є і постанова Кабінету Міністрів про її розмір і порядок виплати. Отже, радіостанції, телеканали, а також театри, дискотеки, будинки відпочинку, бари, ресторани тощо через відповідні організації, одними з яких є ліга й альянс, зобов’язані відраховувати певний відсоток за використання музики в господарській діяльності. Це звичайна світова практика, логічна і справедлива. Однак підприємці не дуже охоче погоджуються в такий спосіб підтримувати музичну індустрію. Адже така справа добра, коли система відпрацьована. А поки вона сформується остаточно, і не діє принцип обов’язковості для всіх, хтось лишається в дурнях. Або ще один нюанс: якщо на телебаченні зафіксувати кількість ротацій кліпу нескладно, то яка ж це морока — відстежити, скільки разів за вечір слухають співака відвідувачі бару чи нічного клубу!
Тим часом українські співаки, які й без того потерпають від уподобань теле- й радіокомпанії, замислюються, чи не стане питання винагороди ще однією палкою в творчі колеса. І натякають: хотілося б, щоб нова система спонукала слухати своїх співаків. Проте здається, чи не найбільше зацікавлені у цій справі, поряд з виконавцями, виробники фонограм та відеограм, які отримують половину від загальної суми винагороди.