Фальсифікований алкоголь став причиною смерті більш як 10 тисяч громадян України. Ці жахливі дані за минулий рік оприлюднив Президент України Леонід Кучма на нараді, яку було присвячено питанню контролю за недопущенням втрат бюджету в сфері виробництва та обороту алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Глава держави зобов’язав Кабінет Міністрів та Державну податкову адміністрацію проаналізувати практику видання ліцензій на виробництво та торгівлю спиртом і алкогольними напоями та розглянути доцільність введення візуальних голографічних елементів захисту марок акцизного збору на цю групу товарів.

Втім, лише на переклеювання звичайних акцизних марок на марки з голографічним елементом, за інформацією Спілки оптовиків та виробників алкоголю та тютюну, виробники витратили 40 млн. грн. Проте нові голографічні акцизні марки не сильно завадили підпільним ділкам. З початку листопада під час перевірок податкові міліціонери вилучили 4 тис. 300 фальшивих марок нового зразка та майже 97 тис. обклеєних ними пляшок.

Відповідно до попередньої інформації, отриманої від компетентних органів, що її подавали «Галицькі контракти» (№17—18, 2003 р.), виробник акцизних марок ПК «Україна» управління Держзнаку Міністерства фінансів не проводив тендер на купівлю голограм, як того вимагає чинне законодавство України. Видання стверджує, що ПК «Україна» перераховує щомісяця 7—8 млн. державних гривень ТОВ СП «Голографія», в той час, коли реальна їх вартість значно менша.

Голографічний елемент, на жаль, так і не став реальним захистом від неякісної горілки. Сумний рекорд у цьому встановили Одеська та Дніпропетровська області, а також АР Крим. Вони лідирують за кількість вилучених фальшивок.