Тривале сидіння за шкільною партою не йде на користь дітям. Природа не прощає порушення її законів: гіподинамія неминуче призведе до ослаблення і втрати здоров’я.

Як стверджують фахівці, школяреві не під силу інтенсивні заняття протягом більш як 45 хвилин підряд. Експериментально доведено, що оптимальна тривалість відпочинку має бути в межах 10—15 хвилин. Якщо перерву між заняттями скоротити до п’яти хвилин, не вдається повністю зняти втому, а якщо подовжити паузу до 30 хвилин, зникає стан напрацювання. Тоді, знову сівши за уроки, учень, відпочивши більше належного, трудитиметься менш продуктивно.

Що значить відпочивати? Лежати на дивані? Грати в карти? Найкращий відпочинок — це зміна виду діяльності. Після розумового навантаження природним відпочинком стає фізична робота. Зміна занять, як один із стимулів, дає нервовому «акумулятору» заряд життєвої бадьорості, і навчання сприйматиметься легше і радісніше.

— Гіподинамія має місце через недосконалі правила поведінки в школі, де поняття дисципліни перекручено, — вважає валеолог Дарницького центру здоров’я в Києві Володимир Маєвський. — Чи знають учителі, котрі постійно роблять зауваження учням («стійте уздовж стінок», «не бігайте», «не пустуйте»), що у дітей рівень необхідної активності більший, ніж у дорослих? Дозвольте їм бігати шкільними коридорами — це їхній природний прояв після такого напруження, як урок! Адже дисципліна — це не фізичний спокій. І це розуміння треба виховувати, але не силовими методами, а добротою і любов’ю.