У переліку проблем, котрі органи місцевої влади визначають для себе як найскладніші, а часом і нездійсненні, обов’язково будуть житлово-комунальні. Лисичанська міська рада, мабуть, єдина у Луганській області, де вироблено систему, що дає змогу, по-перше, не мати боргів із платежів, по-друге, утримувати комунальну сферу в належному стані. Тож на один «головний біль» у керівників Лисичанська стало менше. Прийшло це не відразу. Систему розробляли протягом майже десяти років і вона цілком себе виправдала.

Усе почалося з квартир. Років дванадцять тому міська рада звернула увагу, що деякі керівники ЖЕКів, використовуючи службове становище, почали незаконно роздавати квартири, що звільнилися, за певну мзду. Вивчивши ситуацію, рада прийняла рішення: цілком виключити з функцій ЖЕКів реєстрацію громадян. Їхні повноваження передали створеній у міській раді єдиній паспортній службі, сформованій на базі п’яти виконкомівських, шести відомчих ЖЕКів і паспортного столу МВВС. Видача довідок, документів і їх рух почали контролювати. У комп’ютері паспортного столу міської ради тепер містилася інформація практично про 99 відсотків населення. Згодом було розроблено програму, що дала можливість систематизувати відомості про мешканців міста не тільки за місцем проживання, а й за місцем роботи, включаючи інформацію про розміри зарплати і своєчасність її одержання. Це дало змогу проаналізувати ставлення до платежів за комунальні послуги майже кожного мешканця, а далі виробити систему погашення заборгованості, що на той момент становила 42 мільйони гривень.

Фактично в місті почав діяти єдиний розрахунковий центр. Було розроблено єдиний договір на погашення боргів з усіх видів платежів, щоб зменшити клопоти і комунальників, і платників. Маючи в руках такий документ, представник кожної окремо взятої організації діє в інтересах усієї комунальної сфери міста. Крім того, спробували запровадити таку послугу, як перерахування грошей через бухгалтерію, і тільки за три місяці скоротили загальний комунальний борг більш як на 2,5 мільйона гривень. Спростився і процес одержання довідок про платежі за комунальні послуги. Тепер їх видають на будь-якому комунальному підприємстві і навіть у поштовому відділенні, причому безплатно.

Городяни відтепер стабільно оплачували комунальні послуги, але натомість почали вимагати якості споживаних послуг. Тоді виконком міської ради прийняв рішення вивести з зони відповідальності ЖЕКів усі внутрішньобудинкові мережі. За тепло почали відповідати тепловики, за воду — міськводоканал і т. п. ЖЕКи вперше за багато років зайнялися розв’язанням власних проблем. Тільки за минулий рік було відновлено 30000 кв. м покрівлі, відремонтовано майже 130 під’їздів тощо. Мешканці, бачачи таку турботу, активніше платять за комунальні послуги.

Усі проблеми комунального господарства міській раді вирішити поки що не вдалося, але створена комунальна конфедерація допомагає розпоряджатися міським господарством з найбільшою ефективністю.

 

Луганська область.