Упродовж зимових шкільних канікул, що тривали з 25 грудня по 11 січня, «Укрзалізниця», як і обіцяла, безкоштовно перевозила у пасажирських, швидких і приміських поїздах усіх дітей віком до 17 років, котрі бажали мандрувати та пізнати рідний край. Обслуговували кожного, незалежно чи це групові, чи поодинокі поїздки. Таку благодійну акцію залізничники здійснюють уже третій рік поспіль.
Як розповів на прес-конференції з нагоди завершення акції начальник Головного управління пасажирських перевезень «Укрзалізниці» Леонід Лобойко, в дні канікул послугами шести українських залізниць скористалося 858 тис. дітей — на 33 тис. більше, ніж торік. Коштувала добродійна акція 12 млн. грн. Найбільше навантаження відчули працівники Південно-Західної (207 тис.) та Придніпровської (189 тис.) залізниць. Дещо менше перевезли — по 100 тис. з лишком — чотири інші магістралі.
Наведені цифри свідчать, що найпопулярнішими напрямками поїздок у хлопчиків і дівчаток були західний та київський. Кожен п’ятий забажав побувати в Карпатському регіоні, майже стільки само відвідали столицю, а до Криму, порівняно з попередніми роками, інтерес дещо зменшився.
Для перевезення пасажирів і дітей у новорічно-різдвяні свята транспортники виділили додатково 67 пар поїздів (325 рейсів), залучили 5819 вагонів — на 250 більше, ніж торік. Загалом залізничники задоволені тим, як провели чергову акцію, котра проходила в рамках національної програми «Україна — дітям». Про рівень їхнього обслуговування свідчить і той факт, що працівники сталевих магістралей отримали майже 1200 подяк від батьків, учителів та керівників груп, які супроводжували дітей.
Журналісти поцікавилися, на чому заощаджують транспортники, коли перевозять дітей, адже безплатного нічого не буває, на що заступник генерального директора «Укрзалізниці» Микола Луханін відповів: «За рахунок прибутків сталевих магістралей». Микола Іванович також зауважив, що торік найпопулярнішим видом транспорту скористалося 500 млн. осіб — на 12 млн. більше, ніж попереднього року, що швидкісний потяг Київ—Дніпропетровськ, який спершу ходив напівпорожнім, нині такий популярний, що у вихідні дні доводиться чіпляти додатковий вагон.
Варто зазначити, що останніми роками «Укрзалізниця» запровадила чимало пільг для безкоштовного перевезення дітей різних категорій: якщо раніше діти-сироти, інваліди, потерпілі від Чорнобильської катастрофи безоплатно могли їздити до 16 років, то тепер на рік довше. Крім того, нині пільгами користуються також діти шахтарів, воїнів та працівників правоохоронних органів, чиї батьки загинули під час виконання службових обов’язків.
Нагадаю лише, що протягом останніх трьох років залізничники України перевезли понад 10 мільйонів дітей, що стало їм у 122 млн. грн.