Нарешті після майже двомісячної перерви знову відновилися творчі звіти майстрів мистецтв і художніх колективів областей. Нагадаю, останніми складали іспит столичному глядачеві полтавчани 28 листопада минулого року. Звіт Криму мав відбутися у грудні. Мав, але керівництво автономії попросило Мінкультури перенести його на нинішній рік. І ось, коли вже у Національному палаці «Україна» завершилися новорічні, а в країні Різдвяні свята, до столиці прибули митці Івано-Франківської області.
Їх дорога до Києва була складна. З різних причин дату звіту кілька разів переносили. Із 23 (у палаці закривали Рік Росії в Україні) на 22, а потім на 25 січня. Тож іванофранківцям довелося не раз складати валізи. А тому як у них, так і в організаторів звіту були всі підстави для хвилювань — за такого смикання може щось не скластися під час концерту. А головне — чи прийде глядач.
... Ще за півгодини до початку концерту-звіту підходжу до палацу «Україна» й очам не вірю: майдан перед ним заповнений людьми. Біля каси натовп. Не встигаю відповідати на запитання: чи немає зайвого квитка. У касі табличка «Всі квитки продано». Відлягає від душі й моя тривога — глядач буде! А у залі — вже здивування: попід стінами, від самої сцени стояли люди різного віку, а найбільше, мабуть, молодь. Такого ще не помічав на жодному зі звітів. Майнула думка: «Та повтікають, мабуть, вони після першого відділення». Ні, стояли. Підходжу до декотрих, запитую, і, з’ясовується, то були не лише іванофранківці-кияни, яким не пощастило завчасно купити квитки...
Що ж тримало глядачів у залі? Чим причарували їх звітнярі? Живими, багатогранними й захоплюючими картинами святкування у їхньому краєві Різдва Христового. Ці картини-номери змінюються одна за одною і складається повне уявлення, що перебуваєш на красивому духовно-величному дійстві «Різдво в Карпатах» — саме так режисерсько-постановча група назвала програму звіту.
Друге відділення різдвяного концерту було дещо «розбавлене» іншими мистецькими номерами. Розпочалося воно мініатюрою «Карпатські нариси», яку виконав симфонічний оркестр творчого об’єднання «Елегія» Івано-Франківської обласної ради. А диригувала художній керівник оркестру Любов Серганюк.
Кілька молодих і зовсім юних солістів своїми гарними голосами і вже помітною виконавською майстерністю викликали захоплення у глядачів. Серед цього зорепаду Ганна Стрижак і Нестор Лучко, Світлана Суховій, Любов Качала, Леся Псюк, Мар’ян Чередарчук і вже знайома багатьом глядачам з попереднього звіту області Оля Ошитко. З дорослих солістів особливе захоплення викликали у глядачів Параска Божовська і Богдан Кучер. Приємно, що він наш колега, заслужений журналіст України, так гарно і професійно виконав на власні слова й музику пісню «Щасливого Різдва», котра стала гармонійним початком винятково цікавого та дивовижного твору «Нова радість стала», що пролунав у фіналі концерту.
Учасники звіту ще раз переконливо підтвердили слова Міністра культури і мистецтв України Юрія Богуцького, що це край дивовижної культури, де найліпше плекають українську народну душу...
Про невичерпність цього джерела свідчить запевнення начальника обласного управління культури і художнього керівника режисерсько-постановчої групи творчого звіту Романа Іваницького: ми привезли до столиці, звичайно, кращих, але більшість нових виконавців і колективів.
Отже, хай не міліє ваша, іванофранківці, багатюща й невичерпна криниця глибоких народних традицій і звичаїв. А що їхній концерт-звіт вдався, що йому не завадили оті перенесення дати, свідчить не лише переповнена зала, а й палкі оплески і схвальні відгуки багатьох глядачів.
Київ.