Новинка АК «Київміськбуд» — 22-поверховий будинок на Троєщині, який ось-ось здадуть в експлуатацію. Президент холдингової компанії «Київміськбуд» Володимир Поляченко звітував про рік минулий, демонструючи новобудову на екрані проектора.
У холдинга конкурентів майже немає. Вартість квадратного метра житла у центрі столиці дає змогу працювати з рентабельністю до 400 відсотків, а у будівельників Поляченка на тій само Троєщині, або на Оболоні, або на Осокорках вона 1—2 відсотки. Однак холдинг, який тепер іменують не інакше, як житлово-інвестиційний комплекс, торік звів 680 тисяч квадратних метрів житла (622 тисячі — у столиці, 57 — в інших регіонах країни, більше половини того, що збудовано за останні шість років). Тим самим він довів, що вкладає левову частку квадратних метрів у столичний мільйон, випереджаючи навіть загальногалузеві темпи житлового будівництва.
Усе так, але чи не женуться будівельники Поляченка за кількістю на шкоду якості отих квадратних метрів? Тим паче що Володимир Аврумович і не приховує: фінансове благополуччя своїх підприємств він вбачає в нарощуванні кількості спорудженого житла. Девіз його компанії — будувати багато і найдешевше. Але ми це вже проходили, і той, хто живе у «хрущовках», дуже невисокої думки про такий підхід до справи. Категоричної відповіді, чи, бува, не хибує якість новозбудованого житла, на прес-конференції, яка проходила в Інтернеті також, звісно, не пролунало — не знайшлося новосела. А запевнення про те, ніби ось-ось ДБК-4 сертифікують міжнародним стандартом якості ІSO—9001, були не такі переконливі, як про схвальні відгуки посла США в Україні щодо темпів і якості будівництва гіпермаркету «Метро». А хотілося б навпаки, бо ДБК-4 зводить не лише монолітно-каркасні (спрощеної конструкції з вищими якісними характеристиками) будинки, а й панельні та цегляні, добротність яких оцінює не прискіпливий іноземний, а свій невибагливий інвестор — громадянин. До того ж йому зазвичай пропонують опоряджувальні роботи виконувати власним коштом. Кредитно-грошові відносини в рамках житлових програм, розроблених холдингом за сприяння комерційного банку «Аркада», автоматично переставляють «свого» в ранг «інших». Інші завжди чимось невдоволені — і якістю, і цінами. Цього року, каже президент АК «Київміськбуд», їхній квадратний метр вже подорожчав на 8 відсотків. І киває знову на інших, цього разу на виробників будівельних матеріалів, які, природно реагуючи на попит ринку, торік підвищили вартість арматури на 48 відсотків, металопрокату — на 49, піску — на 33, щебінки — на 41, скла віконного — на 33, кабельно-провідникової продукції — на 26, радіаторів чавунних — удвічі тощо. Міцний господарник, розумник, заслужений будівельник Поляченко не бажає миритися з реаліями. Його аргументи — у кількісних показниках.
Торік АК «Київміськбуд» виконав власними зусиллями підрядних робіт на 1,5 мільярда гривень. Урешті-решт, вже 11 міст країни успішно впроваджують у себе київський досвід, що неабияк сприяло відродженню місцевої будівельної промисловості. Тим паче вже давно на часі «проекзаменувати» продукцію житлово-інвестиційного комплексу на якість, зміцнивши тим самим довіру до його бренду.
І ще. Так само, як і Володимир Аврумович, я вважаю газетярською «качкою» інформацію про надприбутки холдинга. У начальника кредитно-депозитного управління КБ «Аркада» Любомира Килимника та його колег-банкірів є достатньо підстав для того, щоб зменшити ставку за довгостроковими (на десять років) іпотечними кредитами на будівництво і придбання житла з 10,5 до 7 відсотків річних в умовних розрахункових одиницях — Одінах. Тим паче що зобов’язання з погашення кредитного боргу формулюються так, що інфляційний ризик перекладається на плечі клієнта.