На сцені Національної опери України японська балетна трупа «Балет шамбр вест» представила українському глядачеві спектакль «Татьяна» за мотивами пушкінського «Євгенія Онєгіна» на музику П. І. Чайковського. «Шамбр вест» існує чотирнадцять років, займається новим трактуванням класичних балетів і випускає оригінальні в постановці художнього керівника Хіроакі Імамури і керівника балетної школи при «Шамбр вест» Юріко Кавагучі. Нині «Євгенія Онєгіна» вперше перекладено мовою танцю.
Я йшла з великими сумнівами, що японці зуміють показати Росію так, що з-під суконь і фраків не виглядатиме кімоно. Он американці десятиліттями вивчають той суворий край, а за всіх технічних і фінансових можливостей жодного кіносюжету, не те що фільму, не зняли так, щоб це було хоча б трохи схоже на дійсність. Але приємно, як писав Довженко, коли яблуко, про яке думали, що воно кисле, виявляється солодким. Японці — не американці. Мені допомагав дивитися «Онєгіна» Чайковський, його і у «Шамбр вест» вважають своїм успіхом. Проте розуміння того, що життя —— ланцюг, дрібниці його ланки зіграли роль вирішальну. Дві години в атмосфері любовних переживань і ніякісіньких сумнівів. Хіроакі Імамура (Євгеній Онєгін) каже: головне, що вони хотіли показати глядачеві, — це кохання, яке було в усі віки і не залежить від тієї чи іншої балетної школи. Однак за великим не забули про мале. На запитання, що вдавалося найважче, Хіроакі Імамура відповів: «Складно було відтворити побут: посуд, їжу, погони, привітання... Найскладніша сцена — дуель, бо в Японії такого явища, як дуель на пістолетах, взагалі не було. А от найбільше здивувало японців (не вгадаєте ніколи!), що в ті часи в Росії жінки й чоловіки не потискали одне одному руки! По-моєму, художній керівник вже й після постановки не міг у це повірити. До речі, партію Онєгіна він вважає складною, вона не увійшла для артиста в число улюблених. А от солістка трупи Юріко Кавагучі (Татьяна) свою героїню полюбила. По-моєму, це було очевидно.
Цікаво, що у Києві відбувся прем’єрний показ балету «Татьяна», потім він поїхав до Санкт-Петербурга і Москви. В Санкт-Петербурзі гастролі «Шамбр вест» занесено до програми святкування 300-річчя міста. Японці перейнялися російським класичним балетом років тридцать тому. Відтоді Японія фактично перетворилася на «балетну державу», у якої є першокласна труппа («Токіо балет»), престижні міжнародні конкурси, відомі танцівники. З часу створення трупа підготувала дванадцать прем’єр, зокрема «Лускунчик» і «Лебедине озеро» П. Чайковського, «Іспанський балет» на іспанську мелодію, «Жизель» А. Адана, танцювальну сцену з опери «Кармен» Ж. Бізе, «Попелюшку» С. Прокоф’єва.