Саме на це запитання намагалися дати відповідь керівники Державного департаменту автомобільного транспорту України, відповідальні працівники Мінтрансу України, начальники обласних управлінь автотранспорту, представники науково-дослідних установ на колегії департаменту автотрансу. Привід для обговорення вкрай актуальної теми очевидний для кожного з нас: в автомобільних катастрофах гине і травмується надто багато людей. Зупинити цей вал катастроф — завдання державної ваги.

 

Те, що зменшити кількість ДТП необхідно, розуміють усі. Але як зробити це, коли в країні з 650 тисяч автобусів більш як половина непридатні для експлуатації, бо не відповідають нормативам? Дорогам нашим також ще далеко до європейських стандартів. На думку заступника міністра транспорту України — начальника управління безпеки транспорту цього відомства Семена Кроля, вихід один — підвищити вимогливість до керівників усіх рівнів, які відповідають за перевезення пасажирів та безпеку руху. З тих 650 тисяч поки що на прикол поставили 11 тисяч, а решта продовжує виходити на автодороги. Ось чому, може, варто, звучало на колегії, у деяких випадках приймати неординарне рішення: як мають наражатися пасажири на небезпеку, то чи не краще зовсім скасувати ті рейси і щоб люди ходили пішки?

— Ще не так давно, навіть коли я працював керівником автоколони, — підкреслив Семен Кроль, — безпеці руху всюди приділяли значно більше уваги. Були водії, котрі за 30-річний стаж роботи не мали жодної ДТП. А дороги і транспорт тоді були не кращі. Про що це свідчить? Насамперед про те, що нині на автотранспортних підприємствах люди, які відповідають за безпеку руху, вкрай незадовільно виконують свої обов’язки. Тому єдиний вихід — не просто підвищити вимоги до керівників цих служб, а суворо, в межах законодавства, питати з тих, хто за нею погано стежить. Загалом мусимо навести порядок і в ліцензуванні, сертифікації транспортних засобів, все зробити, щоб звести до мінімуму кількість ДТП у кожній області.

Заступник директора департаменту автомобільного транспорту України Сергій Меркулов, керівники облавтоуправлінь, де сталися резонансні автокатастрофи, а також тих, в яких зросла порівняно з минулим роком кількість ДТП, розповідали членам колегії і присутнім про невідкладні заходи, які накреслено здійснити щодо підвищення безпеки перевезень пасажирів автобусами, про те, що роблять для зменшення кількості аварій. Начальники облавтоуправлінь Дмитро Кубрак (Дніпропетровська), Леонтій Стахов (Хмельницька), Анатолій Ісаченко (Одеська), а також представники таких само відомств з Житомирської, Донецької та інших областей намагалися пояснити, чому сталися аварії та зросла кількість ДТП. На що члени колегії досить критично реагували, оскільки їхні виступи були більше схожі на самозвіти, аніж виклад пропозицій про зменшення аварій.

Після бурхливого обговорення порядку денного колегією Державтотрансу прийнято рішення, яким передбачено: на винних накласти суворі стягнення, а декого навіть попросити залишити місце роботи.